  • Data: 2010-11-12 16:11:16
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Nov 2010 10:09:57 -0000, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Skoro "nie dzis", znaczy ze "kiedys" i "za moich czasow" Henry Ford na
    > przyklad stworzyl organizacje charytatywna i ani troche nie przejmowal sie
    > kosztami. Zachwyceni tym modelem biznesowym prezesi kolejnych koncernow
    > poszli w jego slady i od ust sobie odejmowali, zeby dac klientom.

    Heniek Ford nie miał takich środków, żeby bić się o każdego
    centa w taki sposób, jak to się dzieje dziś. Mógł za to sięgać
    (i robił to) po ,,nisko wiszące owoce'', takie jak produkcja
    seryjna, unifikacja, prostota konstrukcji czy ograniczona
    oferta. No chyba że czegoś nie wiem i za czasów Heńka Forda
    CAD/CAM, FEM aka MES, CFD, rapid prototyping i temu podobne były
    w powszechnym użyciu? Ale zaraz, zaraz. Heńkowi trzeba było
    kolorować rysunki techniczne, a ja tu o metodach, które
    potrzebowały nieistniejących ówcześnie mocy obliczeniowych?

    > Tyle, ze przecietna trzycylindrowa pierdziawka do miasta ma teraz tyle mocy,
    > co 6-cylindrowy krozownik szos sprzed kilku dekad.

    A nie o to właśnie chodzi?

    r.