    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sklep z towarem z USA
    Date: Mon, 18 Jan 2010 12:03:52 +0100

    "kuba" <k...@y...com> napisal:

    > To by bylo nielegalne w wiekszosci produktow.

    Dlaczego? Jesli sprowadzajacy placi clo i odprowadza nalezne podatki
    (glównie mam na mysli VAT) to nie lamie zadnych przepisów. Nie jest to zatem
    nielegalne - co najwyzej niewygodne dla producenta.

    > Canon sie zabezpiecza inna nazwa tego samego modelu. Na Nikon jest
    > zakaz sprzedazy z USA do Europy.

    Który to zakaz moze powodowac, ze dystrybutor amarykanski Nikona nie wysle
    towaru na europejski adres. Jesli partie towaru kupi sklep - moze dalej
    wysylac gdzie chce i w swietle prawa mozna mu skoczyc. Sa zreszta
    precedense - takie sklepy jak Adorama czy B&H wielokrotnie przysylaly towary
    do Polski.

    > Elektronika nie jest przystosowana do Europejskich 50 Hz. W
    > przeciwienstwie do europejskich urzadzen, ktore dzialaja na 50-60 Hz.
    >[...]

    Zartujesz sobie. Czyzbys twierdzil, ze amarykanski turysta bedac na
    wycieczce w Europie nie naladuje tu akumulatorków do swojego aparatu? Albo
    businesman przyjezdzajac do Europy bedzie musial tu kupowac europejski
    laptop, bo jego wlasny po podlaczeniu ladowarki do europejskiego gniazdka
    ogniem mu zionie?
    Owszem, w przypadku sprzetu stacjonarnego (telewizory, wieze hi-fi,
    komputery stacjonarne, drukarki itp.) wystepuja czesto problemy zwiazane z
    innym standardem zasilania (110V/60Hz zamiast 130V/50Hz), w przypadku
    sprzetu mobilnego producenci zazwyczaj dbaja o to, aby dawal sie uzywac
    wszedzie tam, gdzie nabywca moze z nim trafic. Przed zakupem na wszelki
    wypadek warto sprawdzic, czy zasilacz znosi europejskie 230V/50Hz, ale z
    duzym prawdopodobienstwem mozna zalozyc, ze wynik sprawdzenia bedzie
    pozytywny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)