    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Date: Fri, 6 Jan 2012 15:29:25 +0100

    news:je4pi3$iu5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wewnętrzne, oparte na żarówkach typu LED 230V 6x3W. Oświetlenie zewnętrzne
    > załączane raz dziennie na podstawie sygnału z czujnika zmierzchowego,
    > wewnętrzne w oparciu o czujniki ruchu.
    > Problem polega na tym, że od czasu do czasu sklejają się styki przekaźnika
    > załączającego dany obwód. Ostatnio dzieje się to właściwie tylko w
    > obwodzie oświetlenia wewnętrznego, za to prawie codziennie i nawet kilka
    > razy dziennie.
    > Obwodów tego typu mam znacznie więcej, ale problem dotyczy tylko tych
    > dwóch. Przeniesienie na inny przekaźnik nie rozwiązuje problemu (ten nowy
    r-wejsc-i-wyjsc-na-szyne-DIN
    > jest przystosowane do napięcia 230V i prądu do 16A. Producent nie zaleca
    > sterowania obciążeniami indukcyjnymi.
    > Czy ktoś ma pomysł jak rozwiązać taki problem?
    >
    > --

    Może tam są jakies przekażniki do d.....y i trzeba by je wymienic na inne?
    Jeżeli chcesz w miarę tanio to poprawić (naprawić) bez wymiany przekaźnikow,
    to daj dodatkowy porządny stycznik (przekaźnik) w obwodzie załanczania
    każdego przekaźnika. Przekażnik twojego urządzenia będzie załanczał tylko
    stycznik, a ten światła czy co tam chcesz. Tak się kiedyś robiło dla
    ochrony styków programatorów w pralkach (grzałka wody) np. Lunach.
    Taniej bylo założyc dodatkowy przekaźnik niż kupowac nowy drogi programator
    gdy się styki poupalały.

    J.