    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Skladam PeCeta :)
    Date: Thu, 21 Jun 2012 08:49:17 +0200

    "BartekK" napisał:

    > Obawiam się że przełączanie AHCI/IDE dla takich userów, którzy muszą mieć
    > 1-klik-rescuecd by odzyskać sprawny system, to nie jest dobry pomysł...

    Tak samo złym pomysłem jest zostawianie tego typu użytkownikom (cytuję:
    "LEwizny totalne jesli chodzi o komputery") mechanizmu, umożliwiającego
    przywrócenie komputera do stanu "fabrycznego". Kto im zarchiwizuje przed tą
    operacją dokumenty i ustawienia? Do kogo będą wydzwaniać z pretensjami "ale
    tu miałam takie ikonki, a teraz ich nima i nie mogie odebrać poczty", "a
    gdzie są zdjęcia naszego Stasia robiącego kupkę, bo chcemy je pokazać
    cioci?" IMHO lepiej w razie draki wykorzystać mechanizmy zawarte w systemie
    operacyjnym (przywracanie systemu, instalacja naprawcza), które zachowują
    owoce pracy użytkownika. Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć
    system, żeby jedynym ratunkiem była instalacja czystego systemu lub
    odtworzenie go z obrazu.

    JoteR