  • Data: 2012-06-21 23:58:29
    Temat: Re: Skladam PeCeta :)
    Od: "Remek" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > AFAIR tam nie było takiego mechanizmu. Zamiast instalacji naprawczej -
    > nadinstalowywało się "na chama", a punkty przywracania załatwiało się
    > zewnętrznym oprogramowaniem.

    O ile pamiętam to w Win 98 było setupcor, czy cosik podobnego. To właśnie
    opcja naprawcza.

    > XP wiele razy z dobrym skutkiem. Głównie korzystając z punktów
    przywracania.
    > Windows 7 ma ten mechanizm ponoć jeszcze lepszy, ale nie musiałem z niego
    > jeszcze korzystać. Nie wiem, co inni robią, że muszą co 2 miesiące
    naprawiać
    > system.

    Ja nie miałem szczęścia. Chociął ćwiczyłem to tylko raz, bo XP jest o wiele
    bardziej od "małych" Windows odporny na uszkodzenie . A odtworzenie z obrazu
    jest bezproblemowe i szybkie. Nie zawsze taka potrzeba jest powodowana
    uszkodzeniem systemu (choć i to sie zdarza), ale np. zainstalowaniem
    jakiegoś programu ingerującego w skojarzenia i ustawienia usera. Łatwiej mi
    wtedy odpalić Ghosta i po kilku minutach mieć poprzednią konfigurację,
    zamiast walczyć z wadliwą. Mam zawsze kilka kopii przyrostowych, zrobionych
    na kolejnych etapach istalacji oprogramowania.

    A jako ciekawostkę opiszę co kilkakrotnie uszkodziło mi system. Mianowicie
    próba odczytania dyskietki powodowała zwis i jeśli szybko nie zrobiłem
    twardego resetu to system był uszkodzony. Doszedłem, że przyczyną był słaby
    zasilacz. Odpalenie napędu floppa powodowało jakieś zakłócenia napięć
    zasilających i dziwne rzeczy. System zamierał, a partycja systemowa była
    formatowana. Spotkałem się z tym już kilka lat temu i długo nie mogłem
    znaleźć przyczyny. Sugerowałem się opisem wirusa o nazwie formatC (coś koło
    tego), którego nabyłem na news i który miał tak działać.

    Remek