  • 1. Data: 2011-09-18 07:54:11
    Temat: Skany nie otwierają się w TV
    Od: "Annn" <A...@o...pl>

    Zrobiłam wiele sknów starych fotek i na uroczystości rodzinnej klapa! Żadana
    nie została odtworzona przez TV! Obrabiałam Irfanem. Jaki zastosować kodek
    jpg, żeby był powszechny? Jakim programem pzrerobić te fotki?

  • 2. Data: 2011-09-18 08:04:14
    Temat: Re: Skany nie otwierają się w TV
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-09-2011 o 09:54:11 Annn <A...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Żadana nie została odtworzona przez TV! Obrabiałam Irfanem. Jaki
    > zastosować kodek jpg, żeby był powszechny? Jakim programem pzrerobić te
    Co to za tv, poczytaj w instrukcji lub internecie jakie DOKŁADNIE formaty
    obsługuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-09-18 13:20:02
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "Annn" <A...@o...pl> wrote in message news:j5482q$7qc$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Żadana nie została odtworzona przez TV! Obrabiałam Irfanem. Jaki
    > zastosować kodek jpg, żeby był powszechny? Jakim programem pzrerobić te

    Jest bardzo prawdopodobne , iż skany zostały
    zapisane w formacie .bmp - jako tzw. bitmapy .
    Każdy ( prawie ) program graficzny przerobi
    je do jpegów . Ja polecam Photofiltre :
    http://www.photofiltre.com/
    http://www.dobreprogramy.pl/PhotoFiltre,Program,Wind
    ows,12422.html
    Najlepiej jako przetwarzanie wsadowe,
    czyli grupowo :-)

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2011-09-18 13:26:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Annn wrote:
    > Zrobiłam wiele sknów starych fotek i na uroczystości rodzinnej klapa! Żadana
    > nie została odtworzona przez TV!

    popatrz w instrukcje

    > Jaki zastosować kodek jpg, żeby był powszechny?

    jpeg jest powszechnym sposobem kompresji, nastepcy - jpeg 2000, jpeg xr i inni
    sa obslugiwane przez sladowo mala ilosc sprzetu

    > Jakim programem pzrerobić te fotki?

    nieistotne

    sprawdz czy tv wogole obsluguje jpeg, w jakiej maksymalnej rozdzielczosci, czy
    obsluguje tryb progresywny jezeli go uzylas itd.

  • 5. Data: 2011-09-18 19:42:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    SP4OLN wrote:
    > Jest bardzo prawdopodobne , iż skany zostały
    > zapisane w formacie .bmp - jako tzw. bitmapy .

    ja tam zakladam ze jak ktos skanuje i zapisuje to wie czy wybral bmp czy jpg...

    > Każdy ( prawie ) program graficzny przerobi
    > je do jpegów . Ja polecam Photofiltre :

    ale po co skoro pytajaca ma irfana ktorego juz jakos umie uzywac a on
    jej to spokojnie obskoczy?

  • 6. Data: 2011-09-19 15:52:53
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Annn" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Żadana nie została odtworzona przez TV! Obrabiałam Irfanem. Jaki
    > zastosować kodek jpg, żeby był powszechny? Jakim programem pzrerobić

    Nie wiem czy to nie pytanie softowe, albo na grupe tv ;)
    A czasem taka pierdoła jak rozszerzenie pliku jpeg zamiast jpg też
    potrafi nabruździć, może tu tkwi przyczyna? No i oczywiście do
    sprawdzenia to co inni napisali.

  • 7. Data: 2011-09-20 06:22:15
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 17:52:53 +0200, John Doe napisał(a):

> [...]
    > A czasem taka pierdoła jak rozszerzenie pliku jpeg zamiast jpg też
    > potrafi nabruździć, może tu tkwi przyczyna? No i oczywiście do

    Sprawdź czy Irfan nie zapisuje bitmap i tylko rozszerzenia nie zmienia na
    jpg. Już widziałem takie kwiatki, że skan dokumentu zajmował 12 mb, mimo
    rozszerzenia jpg. Skompresowanie tego pliku do jpg z wysoką jakością
    zmniejszało jego rozmiar do 2-3 mb.