    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Date: Wed, 07 Apr 2010 09:23:07 +0200
    <hp7ffh$oig$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hp7gtp$5qr$2@inews.gazeta.pl>
    <hp7j33$49t$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hp7mdh$vnf$1@news.onet.pl>
    <hp88mb$mdm$1@inews.gazeta.pl> <hpc8gs$3tl$1@news.onet.pl>
    <hpden1$q46$1@inews.gazeta.pl> <hpdga2$mjv$1@news.onet.pl>
    <hpdicu$9oa$1@inews.gazeta.pl> <hpdkp3$1nt$1@news.onet.pl>
    <hpdq1o$39s$1@inews.gazeta.pl> <hpelun$l7p$1@news.onet.pl>
    <hpf03h$eet$1@inews.gazeta.pl> <hpfsrg$rij$1@news.onet.pl>
    <hpga6p$khs$1@inews.gazeta.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > Tzn. konkretnie które?

    Choćby tych kilka polskich, o niezbyt bogatej scenografii kreacyjnej.

    > Jako osoba zajmująca się fotografią masz świadomość, że na filmie BW
    > jasnoniebieski może mieć tą samą szarość co ciemnożółty, reżyser nie patrzył
    > więc na kolory a na to jak zostaną oddane w szarościach i kontrastował
    > szarości a nie barwy, kolorowanie więc filmów BW, w szczególności na
    > podstawie kolorowych fotosów nie ma sensu bo odtwarza się to co z założenia
    > było robione tylko po to żeby być szare.

    A nie wpadnie Ci do głowy, żeby tego nie porównywać tylko cieszyć się
    czymś nowym?

    > A ciemny lud niech kupuje monidła ;-)

    A Ty jesteś jasny lud oczywiście.

    > Ale zdjęcie które Ty podrasujesz na pewno to pokaże ;-)

    Masz jakiś kompleks na moim punkcie, że wszędzie osobiście mnie wymieniasz?
    Zastanów się tak chwilkę - czy gdziekolwiek napisałem, że ja to mam
    rasować i nikt inny nie potrafi? I czy jakiekolwiek gmeranie przy
    obrazie sprawi, że oryginałom cokolwiek się stanie?

    > Takie są koszty korzystania z modnych "nowoczesnych" technologii. Historia
    > powtórzyła się parę lat temu gdy wszyscy zamiast klasycznych kolorowych
    > zdjęć z negatywów chcieli mieć zdjęcia cyfrowe z super nowoczesnych
    > {wówczas} cyfrówek mających aż 0,6Mpx - no cóż, mają co chcieli a mogli
    > przecież skorzystać z technologii starszej o ustalonym standardzie i
    > jakości.

    A nie przyjdzie Ci do głowy, że większość ma w dupie rozdzielczości,
    aberracje i całą resztę tych śmieci przysłaniających sedno fotografii?
    Największe autorytety fotografujące jakie znam nie znają się na
    zawiłościach technicznych i czasem nie wiedzą nawet do końca, czym
    fotografują.
    Jest wręcz reguła, iż im więcej dbania o formę, tym większe mizerie.
    Bardzo mało ludzi jest na tyle uzdolnionych, żeby swoista pierdołowatość
    sprzętowa pozwalała im zobaczyć jeszcze cokolwiek w kadrze.

    > Zdecyduj się, to jesteś za wolnością czy przeciw ;-)

    Logika nauka wybranych...

    A tak w ogóle, po co tu siedzisz? Dinozaury wywalczyły prawo do swojej
    grupy, dziś już śmiesznej ze względu na nazwę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl