  • Data: 2012-11-13 13:40:36
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zdumiony" napisał w wiadomości grup

    >Ordynarne sumowanie dałoby nie gorsze wyniki tylko w przypadku gdyby punkty
    >miały chaotyczną wartość, ale przeważnie funkcja jest ciągła a nawet gładka
    >w przeważającej częśći przedziału.

    Po pierwsze, to funkcja jest fraktalem - tzn. ta funkcja o którą naprawdę
    chodzi - czasami jest fraktalem, a czasami gładka. I nie wiadomo kiedy
    zechce frelować.

    Po drugie, niezłym modelem jest zapis audio PCM przy 44kHz jakieś 5 sekund
    jakiegoś wizgotu i szumów - a z tego chcemy policzyć wartość skuteczną i RMS

    Czyli bycie funkcją gładką... nie podpada.

    Jeszcze raz powtarzam, co na temat jest w literaturze:

    http://www.nr.com "Numerical Recipes Electronic, the on-line version of the
    2007 Third Edition in C++", Press & Teukolsky & Vetterling & Flannery'ego,
    str. 157.:

    "Alas, times do change; with the exception of two of the most modest
    formulas ("extended trapezoidal rule," equation 4.1.11, and "extended
    midpoint rule," equation 4.1.19; see 4.2), the classical formulas are almost
    entirely useless. They are museum pieces, but beautiful ones; we now enter
    the museum."

    I zauważ, że to nie jakaś dyskusja w necie, tylko książka wydana w
    angielskim Cambridge, przez tych specjalistów, którym ktoś chciał ołówki
    temperować... Jak na poważny podręcznik sformułowanie "almost entirely
    useless" jest 1000x mocniejsze niż wszystkie "nei" pisane przez AK czy
    dyżurne forumowe trolle. (Niemniej jednak Press et al. mogą się mylić -
    nawet ja nie jestem nieomylny (sic/lol) - dlatego drążę temat i może kiedyś
    dodrążę się do jakiś konkretnych konkretów.)