eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Fri, 10 Dec 2010 21:10:44 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 89
    Message-ID: <idu1gl$761$1@inews.gazeta.pl>
    References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
    <op.vnhkwdgda6rut4@koder>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
    <4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    <idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl>
    <4d02290f$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>
    <idtasa$gov$1@inews.gazeta.pl>
    <4d024c49$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
    <idtjrh$h71$1@inews.gazeta.pl> <idts0d$gqd$1@inews.gazeta.pl>
    <op.vnihe0d4a6rut4@balthazar> <idtunn$ql8$1@inews.gazeta.pl>
    <op.vnijswd1a6rut4@balthazar>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292011861 7361 82.210.140.98 (10 Dec 2010 20:11:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 20:11:01 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <op.vnijswd1a6rut4@balthazar>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333804
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-10 20:44, Mariusz Chwalba pisze:
    > Dnia 10-12-2010 o 20:23:18 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
    >
    >>>> Trollować - to najbardziej owocna umiejętność w internecie :)
    >>> Zanika, niestety.
    >> Wręcz przeciwnie - raczej rośnie ilość trolli najgorszego gatunku.
    >
    > Skądże. Prawdziwego trolla to ze świecą szukać. Nawet samo pojęcie się
    > zdewaluowało, czego jesteś najlepszym przykładem.

    Wygląda na to, że będziesz chyba musiał precyzyjniej określić co miałeś
    na myśli.

    > [...]
    >>>> BTW - twierdzenie "w RWD wystarczy odjąć gazu, żeby wyprowadzić auto
    >>>> z poślizgu" jest fałszywe i świadczy o braku doświadczenia.
    >>>
    >>> Rozwiń, proszę. Albo uściślij.
    >>>
    >>> Bo owszem, jeśli auto już wyjedzie ci dupą 90* w stosunku do kierunku
    >>> jazdy to ujęcie gazu niewiele pomoże.
    >>
    >> 90 stopni? To już byś widział swój tył. Przy 30 możesz już pogorszyć
    >> sytuację zdjęciem nogi z gazu.
    >
    > Przyjmijmy, dla dobra dyskusji, że przesadziłem i faktyczne 30.

    Dla dobra dyskusji to nie trzeba było najpierw popadać w jakieś
    absurdalne przykłady - wtedy pewnie płaszczyzna porozumienia
    byłaby mniej śliska.

    >>> Jednak do doprowadzenia do takiego
    >>> poślizgu to trzeba świadomego działania/melepety za kółkiem.
    >> Więc jednak brak Ci tego doświadczenia.
    >
    > Doświadczenie mnie nauczyło, że na śliskim podłożu zdjęcie nogi z gazu
    > przy pierwszym wyczuciu uślizgu go w zasadzie kończy.

    Jak wyżej/wcześniej - jeżeli tylko tyle wystarczyło i nie zakończyło
    się niczym niespodziewanym, to zwyczajnie nie miałeś okazji być
    zaskoczonym sytuacją i tutaj RWD vs FWD nie ma znaczenia.

    > Kontrować kierownicą
    > musiałem w innych przypadkach (np. wjechania w plamę oleju).

    Wygląda na to, ze nigdy nie byłeś w prawdziwym poślizgu, stąd też
    pewnie Twoje wnioski.

    > Hell, możliwe, że po prostu szczęście mam. Bo rajdowym kierowcą to na
    > pewno nie jestem.

    Tu nie chodziło o rajdowe cuda, tylko zachowanie RWD w pewnych
    sytuacjach.

    >>> W typowej sytuacji "czuję że coś mi ucieka" zdjęcie nogi z gazu w 99%
    >>> przypadków natychmiast stabilizuje tor jazdy.
    >> A co to jest typowa sytuacja? Nieoczekiwany lód na drodze? Zdjęcie nogi
    >> z gazy ustabilizuje tor jazdy?
    >
    > A co, nie? Po "nieoczekiwanym lodzie" przednie koła przejadą bez problemu,
    > a tylne stracą przyczepność. Jeśli miałeś wtedy naciśnięty gaz to owszem -
    > pociągną w bok. Puścisz gaz - przestaną.

    I tutaj właśnie widać ten brak doświadczenia. Puszczenie gazu bardzo
    często prowadzi do takiej samej sytuacji - poślizgu tylnej osi.

    >>> No, chyba, że ktoś ma 5s czasu reakcji. Ale po wódce to lepiej nie
    >>> siadać wcale za kółko.
    >>
    >> Znaczy brak argumentów w postaci mistrza za kierownicą.
    >>
    >> PS - też tak kiedyś myślałem, ale to było dawno.
    >
    > Ciepło na sercu mi się robi, jak ktoś podważa zakradające się do serca
    > przekonanie, że stary już jestem i umierać czas. Zakładając jednak, że
    > to nie Twa intencja, to na myśli masz że:
    >
    > a) 30Mm rocznie wypadów to RWD to za mało,
    > b) mam nieprzeciętne szczęście jeździć tylko w dobrych warunkach,
    >
    > ?

    Ano nie wynika żadna z sugerowanych przez Ciebie możliwości, za to
    coraz jaśniej widać, że zwyczajnie nie miałeś okazji zobaczyć
    różnic między zachowaniem RWD a FWD, że o wyprowadzaniu RWD z poślizgu
    nie wspomnę.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: