-
51. Data: 2012-03-11 20:32:18
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
AZ <a...@g...com> napisał(a):
> On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
> >
> > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
> >
> Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
> jest to zalezy od krzywej momentu
> > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy ż
> e
> > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> > kilometrów.
> >
> Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
> wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
> > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
> >
> To już sobie sam obzdurałeś.
> > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
> > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa t
> o
> > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu raz
> y
> > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> > większą moc mechaniczną.
> Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.
> >
> > Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
> > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
> > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
> > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
> > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
> > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
> > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
> > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
> >
> Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
> a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
> maksymalna moc jaką może wygenerować.
>
Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
52. Data: 2012-03-11 20:41:51
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:
>
> Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
> Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
> cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
> 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
>
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim
pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do
projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...
--
Artur
ZZR 1200
-
53. Data: 2012-03-11 20:52:01
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
> Jak podaje 100kW to znaczy że
> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> kilometrów.
Sugerujesz że moc, objętość i odległość związane są jakąs zależnością i
jest to ścisłe?
-
54. Data: 2012-03-11 21:38:46
Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
>
> Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika
> pomniejszoną o sprawność układu przeniesienia napędu
> http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chev
roleta/297747,4,Chevrolet-Suburban--czyli-jak-powsta
ly-SUVy.html
>
>
> Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż
> jest na kołach.
>
Dlatego wlasnie to napisalem, co napisalem.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
55. Data: 2012-03-11 21:48:07
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
AZ <a...@g...com> napisał(a):
> On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:
> >
> > Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
> > Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
> > cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
> > 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
> >
> ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim
> pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do
> projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...
>
Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Przez chwilę takim co ma
katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da . Ale tylko przez chwilę.
Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę
drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność niż
o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
zakresie prędkości obrotowych i mocy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
56. Data: 2012-03-11 22:31:27
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:48:07 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
>> ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim
>> pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do
>> projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...
>>
> Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
No i ma
> przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę.
Odszukaj co pisalem o spalaniu Nubiry.
> Przez chwilę takim co ma
> katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da.
> Ale tylko przez chwilę.
Przez chwile - do konca baku. Badz spokojny ze Niemcy tak testuja samochody
- przeciez moze im sie trafic taki kierowca.
> Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę
> drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność niż
> o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
> zakresie prędkości obrotowych i mocy.
samochod tez czasem zapewnia optymalne warunki pracy.
J.
-
57. Data: 2012-03-11 22:49:38
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:
> Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
> Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
> cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
> 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i
zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał.
http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten
sam model.
Shrek.
-
58. Data: 2012-03-11 23:08:42
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> rozproszenia mocy jak idzie na straty.
Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
cylindra.
Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
pracuje na biegu jałowym.
> Każdy silnik może być krótko czasowo
> przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
> jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
> więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.
Zupełna nieprawda.
Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
-
59. Data: 2012-03-11 23:15:30
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:
>
> Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
> przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Przez chwilę takim co ma
> katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da . Ale tylko przez chwilę.
> Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę
> drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność niż
> o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
> zakresie prędkości obrotowych i mocy.
>
To jeszcze mi powiedz skąd biorą się kilowaty na hamowni.
--
Artur
ZZR 1200
-
60. Data: 2012-03-11 23:24:39
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/11/2012 11:08 PM, Tomasz Pyra wrote:
>
> Zupełna nieprawda.
> Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
> ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
> mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
>
Dokładnie. Gdyby tak było to nie stosowałoby się nitra (co jest
powiązane z tym co napisałeś o napełnianiu) a po prostu wrzucało więcej
paliwa i mam chwilowo dodatkową moc.
>
> To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
> jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
> l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
> Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
> przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
> zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
>
No i cała teoria kogutka w pizdu...
Dodatkowo, żeby przy ruszaniu użyć moc maksymalną to trzeba by trzymać
silnik na obrotach tam gdzie to maksimum jest. Czyli w benzyniakach to
typowo 4-6 krpm a sprzęgłem wykorzystywać jak najwięcej tej mocy.
--
Artur
ZZR 1200