-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
<jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
Date: Sun, 11 Mar 2012 23:08:42 +0100
Message-ID: <1e97bwu1my9sj$.1ci7bn0ju6bdt.dlg@40tude.net>
Lines: 32
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.131.63
X-Trace: 1331503723 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.25.131.63:30061
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438653
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> rozproszenia mocy jak idzie na straty.
Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
cylindra.
Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
pracuje na biegu jałowym.
> Każdy silnik może być krótko czasowo
> przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
> jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
> więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.
Zupełna nieprawda.
Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.12 23:15 AZ
- 11.03.12 23:24 AZ
- 11.03.12 23:32 kogutek
- 11.03.12 23:36 kogutek
- 11.03.12 23:38 kogutek
- 12.03.12 00:26 Tomasz Pyra
- 12.03.12 01:24 kogutek
- 12.03.12 02:44 RoMan Mandziejewicz
- 12.03.12 06:30 Shrek
- 12.03.12 06:59 Shrek
- 12.03.12 11:31 Bydlę
- 12.03.12 12:04 Arek
- 12.03.12 12:46 J.F
- 12.03.12 13:34 kamil
- 12.03.12 21:06 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=