-
91. Data: 2012-03-13 17:41:13
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:
>>> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW
>>> to znaczy że
>>> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na
>>> sto
>>> kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku
>>> kilowatów.
>
>> Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.
>Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę
>że tym razem nie zdzierżyłeś ;)
No sa jakies granice ignorancji :-)
J.
-
92. Data: 2012-03-13 17:44:20
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3730567037$2...@s...com.
..
Hello J.F.,
>>>>>Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym
>>>>>silnikiem. Przy 185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów.
>>>>>A`przy 90 niecałe 8/100 kilometrów. Tyle praktyka.
>>>> No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic
>>>> silnik.
>>> Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu
>>> Niemców by nie
>>> dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :)
>> Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)
>Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie...
No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce.
40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 ..
A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat
pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne ..
J.
-
93. Data: 2012-03-13 21:20:52
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 13 Mar 2012 17:44:20 +0100, J.F wrote:
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:3730567037$2...@s...com.
..
> Hello J.F.,
>>>>>>Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym
>>>>>>silnikiem. Przy 185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów.
>>>>>>A`przy 90 niecałe 8/100 kilometrów. Tyle praktyka.
>>>>> No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic
>>>>> silnik.
>>>> Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu
>>>> Niemców by nie
>>>> dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :)
>>> Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)
>
>>Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie...
>
> No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce.
> 40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 ..
>
> A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat
> pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne ..
Veyron w sumie żaden szał jeżeli chodzi o wysilenie.
1000KM (czy nawet 1200KM w super-sport) z 8.0l to nie jest jakoś
szczególnie dużo - w czasach róznych TFSI tak wysilony silnik to już niemal
codzienność.
Honda 120KM z litra wyciągała ponad 10 lat temu z silników wolnossących :)
-
94. Data: 2012-03-14 15:37:38
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
kogutek wrote:
> AZ <a...@g...com> napisał(a):
>
>> On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
>>> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
>>> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
>>> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
>> k
>>> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
>>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
>>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
>>> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
>>> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
>> z
>>> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
>>> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
>>> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
>>> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
>>> 50kW .......
>>>
>> Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
>> gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
>> na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
>> maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
>> jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
>> żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
>> danego silnika.
>>
> Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.
Bzdura.
> Jak podaje 100kW to znaczy że
> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> kilometrów.
Bzdura.
> Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
Bzdura.
> Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
> przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
> jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> maksymalną jakaś wartość,
Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną
pojazdu.
> to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
> więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
> przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
> nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
> oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
> Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
> pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
> kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
> 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
>
Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie
wiadomo gdzie się kryć...
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)