  • 61. Data: 2011-02-03 13:05:16
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > interesowalem.
    >
    > Reguła o 'przeciwnym magnesie' jest prawdziwa tylko dla niekonczonej
    > powierzchni nadprzewodnika (czyli duzej w porownaniu z rozmiarami
    > magensu i jego odlegloscia od plaszczyzny). I wynika ona wlasnie
    > z tej zasady 'B_prostopadle =0' Taka sama metoda obrazow jak
    > w elektrostatyce (tam mielismy E_styczne=0 ).
    >
    > Jesli pudelko bedzie grubsze niz glebokosc wnikania to
    > odizoluje pole calkowicie. Prądy wirowe na wewnwtrznej/zewnatrzenj
    > powierzchni skompensują pole tak, aby nie wnikalo prostopadle do

    Jeśli grubość będzie większa niż głębokość wnikania to nastąpi izolacja
    w stosunku exp(grubość/głębokość wnikania). Na głębokości zwanej
    głębokością wnikania pole nie zanika, maleje tylko o 63%.

    --
    Darek

  • 62. Data: 2011-02-03 14:01:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Łolaboga, a po co magnes?

    Jak to po co? Przyciągał chłodną część felgi, a nie pzyciągał nagrzanej.
    W zamyśle mogło to służyc na przykład do mapędzania jeździdełka, które
    snuje sie po powierzchni Księżyca.

    > A turbinę kwantową widziałeś? Lekka turbinka z łopatkami równoległymi do
    > osi, z jednej czarnymi, z drugiej srebrnymi - zawieszona w próżni. Po
    > oświetleniu silnym źródłem światła (bez różnicowania barwy powierzchni
    > trzeba selektywnie oświetlać jedną połowę turbinki) zaczyna się kręcić -
    > fotony mają określony pęd...

    Najśmieszniejsze, że zazwyczaj turbinka kręci się wbrew TEJ teorii, czyli
    w drugą stronę. Tak jakby fotony miały ujemny pęd.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2011-02-04 12:52:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    >
    > Najśmieszniejsze, że zazwyczaj turbinka kręci się wbrew TEJ teorii, czyli
    > w drugą stronę. Tak jakby fotony miały ujemny pęd.

    Bo to, wiesz - trzeba odpompować, zgeterować resztki a i to po iluś
    latach helu ci przez szkło nalezie - a jakakolwiek pozostałość gazu
    dokładnie odwraca efekty.

    --
    Darek

  • 64. Data: 2011-02-04 12:57:01
    Od: "t" <t...@0...eu>

> [...]
    > i pożądane ciepło. Gdy ostygnie, poleci znów do góry. I tak w bez końca,
    > jak kamień Syzyfa.
    >
    > Teraz proszę mi powiedzieć, o co tu chodzi. Tyko bez takich, że "e tam,
    > perpetum mobile nie istnieje, pani w szkole tak mówiła" (wiem, że nie
    > istnieje). Albo że takie wielgachne magnesy nie istnieją -- może nie
    > istnieją, ale co przeszkadza, by istniały?
    >
    > Zagadkę wymyśliłem jeszcze na studiach, czyli bardzo dawno temu. Od tego
    > czasu straszę nią napotkanych fizyków. Niektórzy (nawet całkiem dobrzy)
    > po wysłuchaniu przypominają sobie nagle, że mieli właśnie Coś Ważnego do

    Energia magnesu jest ujemna.
    UJEMNA.
    (w wikipedii tego nie napisali ale z lewego rysunku to przecież widać).
    Dlatego wszelkie pomysły na uzyskanie energii z silników magnetycznych są
    skazane na niepowodzenie.
    To tak jakby twierdzić, że można odzyskać bez problemu swoją energię
    potencjalną siedząc w głębokim dole.
    Oczywiście można to łatwo zrobić siedząc na balkonie (ale tylko raz)
    Tadeusz

    PS: skończyłeś studia?

  • 65. Data: 2011-02-04 17:45:29
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "t" <t...@0...eu> napisał w wiadomości

> [...]

    Znalazłem patent na urządzenie do zapobiegania rozmagnesowania magnesów
    stałych.
    Właściciel TI i Dallas (takie nazwy widnieją na patencie)

    Można więc z dużym prawdopodobieństwem uznać, że magnes można rozmagnesować.

    Znalazłem opis:
    http://www.itr.org.pl/produkty/magnesy.html

    Z powyższego wynika, że magnes traci swoje własności magnetyczne, bo
    zgromadzona w nim energia może zostać "odprowadzona". Generalnie jest ona
    duża, bo jak piszą może wynieść nawet 280kJ/m3

    Teraz działanie:
    Gadolin leży na ziemi, ma nieuporządkowane domeny i startuje do góry.
    Podczas lotu magnesuje się, bo on też musi przyciągać Wielki Magnes.
    Na końcu lotu została wykonana jakaś praca, której źródłem energii był
    Wielki Magnes.
    Następuje zderzenie. Wielki Magnes i Gadolin nagrzewają się. Praca zostaje
    zamieniona na ciepło.
    Wydaje mi się, że nagrzewanie Wielkiego Magnesu jest nieistotne co do zasady
    działania (istotne jest dla konstrukcji - szybsze zużywanie się magnesu),
    więc pominę.
    Gadolin odpada w kierunku ziemi. "Ładuje się" energią potencjalną względem
    ziemi.
    Ta energia została też wyprodukowana przez Wielki Magnes. Energia ta nie
    jest odzyskiwana przez Wielki Magnes - nie potrzeba żadnej siły aby odsunąć
    gadolin od magesu.
    Następuje uderzenie o ziemię i wydzielenie się ciepła.
    Cykl się powtarza.

    Więc wygląda na to że to działa !!!!!!
    lecz tylko tak długo jak długo wystarczy energii w magnesie.

    --
    taką sobie teoryjkę uknułem. Desoft

  • 66. Data: 2011-02-04 17:51:07
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Czy to się nigdy nie skończy? Dlaczego ci ludzie nie pryjma dowiadomości
    > elementarnych praw fizyki?
    To dobrze, kto nie szuka nie znajduje.

    JanuszR

  • 67. Data: 2011-02-04 19:00:28
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > czasu straszę nią napotkanych fizyków. Niektórzy (nawet całkiem dobrzy)
    > po wysłuchaniu przypominają sobie nagle, że mieli właśnie Coś Ważnego do

    Zapomniałeś o fakcie, że gadolinowa kotwica będzie się nagrzewać ergo
    energię pobiera ze Słońca. Gdyby nie ono silnik nie będzie działać.

    JanuszR

  • 68. Data: 2011-02-05 13:06:31
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    > Czy to się nigdy nie skończy? Dlaczego ci ludzie nie pryjma dowiadomości
    > elementarnych praw fizyki?

    Nie skończy się nigdy. Problemem jest sam fakt, że ludzie nie wynoszą
    znajomości elementarnych praw fizyki ze szkoły podstawowej i średniej (o
    ile nie robią klasy o odpowiednim profilu). Program jest czysto
    teoretyczny i kompletnie oderwany od rzeczywistości - można go zrobić
    nie rozumiejąc niczego, a jedynie wkuwając regułki, wzory i stałe tylko
    po to, żeby po sprawdzianie je zapomnieć. Oczywiście - ten materiał jest
    niezbędny, gdy ktoś dalej robi kierunek techniczny. My tutaj jednak
    mówimy o ogóle uczniów, którym wzory wyparują z pamięci i nie zostanie
    tam praktycznie żadna wiedza z tej dziedziny. I skąd niby delikwent ma
    wiedzieć dlaczego perpetuum mobile nie może zostać skonstruowane?

    W dodatku pseudonauka ma swoje dawno sprawdzone chwyty. Rzuca na prawo i
    lewo quasi-naukowymi terminami zapożyczonymi z nauk
    techniczno-przyrodniczych aby zwiększyć swoją wiarygodność. Co z tego,
    że te pojęcia poza swoim kontekstem nie mają żadnego sensu? "Target" i
    tak nie dysponuje wiedzą, która pozwoliłaby mu zdać sobie z tego sprawę.
    W osiemnastym i dziewiętnastym wieku szarlataneria "powoływała się" na
    badania nad magnetyzmem i elektrycznością, dzisiaj często zrzyna pojęcia
    z mechaniki kwantowej. :)
    To samo robi pewien dosyć znany hotelarz ze Szwajcarii - kompletny
    ignorant jeśli chodzi o archeologię i historię starożytną. Rzuca
    wyjętymi z kontekstu pojęciami, łączy je karkołomną argumentacją,
    mnóstwo faktów radośnie ignorując. Czy to mu w czymś przeszkadza? A
    gdzie tam! W końcu jego targetem też są ludzie nie posiadający wiedzy
    pozwalającej przeprowadzić krytyczną analizę jego tez. Na szczęście wraz
    z końcem lat dziewięćdziesiątych gwiazda Danikena nieco przygasła. ;)

  • 69. Data: 2011-02-06 20:22:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2011 07:44, kogutek pisze:

    > nie bardzo. Dykta jak zatrzyma światło to nie świeci.

    Świeci, jak najbardziej. Primo: tym, co odbije. Secundo: termicznie tym,
    co pochłonie.

  • 70. Data: 2011-02-06 20:25:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2011 00:15, Robbo pisze:
    > http://www.peswiki.com/index.php/Directory:Mikhail_D
    mitriev_Gravity_Wheel

    Stary numer - cały "silnik" napędza oświetlenie tego dużego koła, które
    nagrzewa metalowe obciążniki.