  • 71. Data: 2011-02-06 20:30:00
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2011 22:42, J.F. pisze:

    > Kiedys odkryjemy monopol magnetyczny :-)

    I klaskanie jedną ręką ;->

  • 72. Data: 2011-02-06 21:34:26
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > wiedzieć dlaczego perpetuum mobile nie może zostać skonstruowane?

    Niezależnie od tego, czy skonstruowanie silnika grawitacyjnego jest możliwe
    czy nie (podobno istnieją dowody, że się nie da), wynalazcy nie chcą
    skonstruować perpetum mobile tylko silnik korzystający z grawitacji. Nikt
    nawet przez moment nie napisał, że to perpetum mobile.

    R.

  • 73. Data: 2011-02-06 21:41:52
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 23:23, kogutek pisze:

    > Podpisano Milosciwie Panujacy Kogutek Pierwszy.

    Chyba *kogłupek*

    --
    JK

  • 74. Data: 2011-02-06 21:55:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 22:34:26 +0100, Robbo wrote:
> [...]
    >skonstruować perpetum mobile tylko silnik korzystający z grawitacji. Nikt
    >nawet przez moment nie napisał, że to perpetum mobile.

    Silniki korzystajace z grawitacji sa zupelnie nieciekawe.
    Szczegolnie gdy sa napedzane silnikami elektrycznymi.

    No - energetycy sie nimi interesuja.

    J.

  • 75. Data: 2011-02-06 21:58:59
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 6 Feb 2011 22:34:26 +0100, Robbo napisał:

> [...]
    > skonstruować perpetum mobile tylko silnik korzystający z grawitacji. Nikt
    > nawet przez moment nie napisał, że to perpetum mobile.

    Ale silniki korzystające z grawitacji są znane od wielu lat.
    U moich rodziców jest zegar napędzany grawitacyjnie, ciężarek pod wpływem
    grawitacji przesuwa się w dół, napędzając mechanizm zegara.
    Silnik trzeba "tankować" co kilka dni.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 76. Data: 2011-02-06 22:28:45
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 06 Feb 2011 22:55:15 +0100, J.F napisał:

    > Silniki korzystajace z grawitacji sa zupelnie nieciekawe.
    > Szczegolnie gdy sa napedzane silnikami elektrycznymi.
    >
    > No - energetycy sie nimi interesuja.

    Widziałem taki silnik 2 lata temu w wakacje:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Wodna_%C5%B
    Barnowiec

  • 77. Data: 2011-02-06 22:56:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.02.2011 23:28, Verox pisze:

    > Widziałem taki silnik 2 lata temu w wakacje:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Wodna_%C5%B
    Barnowiec

    Ale on jest na energię słoneczną a nie na grawitację...

    Michoo

  • 78. Data: 2011-02-06 23:00:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Feb 2011 23:56:31 +0100, Michoo wrote:

    Barnowiec

    >Ale on jest na energię słoneczną a nie na grawitację...

    Na grawitacje. Nawet nie wiem czy slonce gra tam jakakolwiek role,
    poza szkodliwa.

    J.

  • 79. Data: 2011-02-06 23:04:37
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 06 Feb 2011 23:56:31 +0100, Michoo napisał:

    Barnowiec

    > Ale on jest na energię słoneczną a nie na grawitację...

    Słońce obniża sprawność układu - woda z górnego zbiornika paruje.
    (z dolnego też, ale to akurat bez znaczenia).

  • 80. Data: 2011-02-06 23:06:12
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-06 22:34, Robbo pisze:

> [...]
    > chcą skonstruować perpetum mobile tylko silnik korzystający z
    > grawitacji. Nikt nawet przez moment nie napisał, że to perpetum mobile.

    Bo mało kto jest skłonny uwierzyć, że maszyna może się poruszać
    wykonując pracę ale nie pobiera przy tym energii. Zamiast tego mówi, że
    maszyna pobiera energię z jakiegoś pola (magnetycznego, grawitacyjnego)
    albo po prostu zużywa Free Energy.
    Jeśli ciało w polu wykona jakiś ruch i nabierze energii kinetycznej to
    wiąże się z przemieszczeniem w miejsce o niższej energii potencjalnej.
    Nie da się zrobić tak żeby po prawej stronie koła ciężarki zamieniały
    energię potencjalną na kinetyczną a te z lewej mogły być wyniesione z
    powrotem do miejsca z wyższą energią potencjalną bez wykonania na nich
    pracy czyli bez dostarczania energii.

    MD