    From: "t" <t...@0...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik grawitacyjny
    Date: Fri, 4 Feb 2011 13:57:01 +0100

    news:slrnikj0d5.b8s.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > No dobrze, to teraz ja. Wyobraźmy sobie taki wielki wielgachny magnes
    > stały. Zamocowany nieruchomo spory kawałek nad powierzchnią ziemi.
    > Ale mimo sporej odległości, magnes potrafi przyciągać ferromagnetyczne
    > przedmioty położone pod nim -- bo to wielki wielgachny magnes, bardzo
    > silny.
    >
    > Kładziemy pod nim przedmiot wykonany, dajmy na to, z gadolimu.
    > Pierwiastek ten wybrałem nie dlatego, że się śmiesznie nazywa, tylko
    > z powodu wyjątkowo niskiej temperatury Curie. Tym, którzy w tej chwili
> [...]

    Energia magnesu jest ujemna.
    UJEMNA.
    (w wikipedii tego nie napisali ale z lewego rysunku to przecież widać).
    Dlatego wszelkie pomysły na uzyskanie energii z silników magnetycznych są
    skazane na niepowodzenie.
    To tak jakby twierdzić, że można odzyskać bez problemu swoją energię
    potencjalną siedząc w głębokim dole.
    Oczywiście można to łatwo zrobić siedząc na balkonie (ale tylko raz)
    Tadeusz

    PS: skończyłeś studia?