  • 1. Data: 2017-02-08 22:44:04
    Temat: Silnik - do zagazowania
    Od: arek <a...@b...eu>

    Planuję zakup używanej Zafiry C z silnikiem benzynowym i zamontowanie
    instalacji gazowej. Kolega przestrzega mnie przed zamiarem "gazowania"
    tych nowych silników - podpowiada aby szukać tych silników, które mają
    hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Proszę o weryfikację tej rady i
    ewentualną podpowiedź jakie są oznaczenia silników z tą samoczynną
    regulacją luzów zaworowych.

    --
    dziękuję
    arek

  • 2. Data: 2017-02-09 08:04:49
    Temat: Re: Silnik - do zagazowania
    Od: Tomasz <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-08 o 22:44, arek pisze:
> [...]
    > hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Proszę o weryfikację tej rady i
    > ewentualną podpowiedź jakie są oznaczenia silników z tą samoczynną

    jest to dobra rada, ponieważ regulacja zaworów tzw. szklankami jest
    upierdliwa, kosztowna, a nie każdy mechanik potrafi to zrobić.
    Oznaczeń z podziałem na silniki z hydrauliczną regulacją raczej nie
    znajdziesz.
    W Oplach silnik 1,4T ma na pewno hydraulikę.
    Sam mam gaz w aucie z regulacją luzu szklankami, ale następnego będę
    szukał z hydrauliką.

  • 3. Data: 2017-02-09 10:24:29
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 lutego 2017 08:05:03 UTC+1 uzytkownik Tomasz napisal:

    > jest to dobra rada, poniewaz regulacja zaworow tzw. szklankami jest
    > upierdliwa, kosztowna, a nie kazdy mechanik potrafi to zrobic.
    > Oznaczen z podzialem na silniki z hydrauliczna regulacja raczej nie
    > znajdziesz.
    > W Oplach silnik 1,4T ma na pewno hydraulike.
    > Sam mam gaz w aucie z regulacja luzu szklankami, ale nastepnego bede
    > szukal z hydraulika.

    Niech mnie ktos poprawi, jezeli sie myle, ale zawsze myslalem
    ze wlasnie szklanki sluza do hydraulicznej regulacji luzow, a
    przy mechanicznej doklada sie blaszki (i faktycznie nie kazdy
    mechanik chce to robic).

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2017-02-09 10:43:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Kiciński <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > ze wlasnie szklanki sluza do hydraulicznej regulacji luzow, a
    > przy mechanicznej doklada sie blaszki (i faktycznie nie kazdy

    U mnie w moto są szklanki i płytki. Nie ma hydraulicznej (samoczynnej)
    regulacji tylko wymienia się płytki.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 5. Data: 2017-02-09 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz m...@o...pl ...

> [...]
    > W Oplach silnik 1,4T ma na pewno hydraulikę.
    > Sam mam gaz w aucie z regulacją luzu szklankami, ale następnego będę

    A ta lista?
    http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toler
    uja-lpg/t7vlf

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 6. Data: 2017-02-09 11:19:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Dawniej przy mechanicznej bywaly srubki.

    >U mnie w moto są szklanki i płytki. Nie ma hydraulicznej
    >(samoczynnej)
    >regulacji tylko wymienia się płytki.

    To po co sa tam "szklanki" ?

    J.

  • 7. Data: 2017-02-09 19:57:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-09 o 11:19, J.F. pisze:

    > Dawniej przy mechanicznej bywaly srubki.

    > To po co sa tam "szklanki" ?
    >
    > J.

    W szklankach mocowane są płytki.
    Szklanka jest przymocowana spodem do popychacza, z góry zakryta jest
    płytką na którą działa krzywka wałka zaworów.

  • 8. Data: 2017-02-09 20:00:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-09 o 23:03, abn140 pisze:

    uja-lpg/t7vlf

    > czytaj druciarze nie daja rady....
    > wg ludzi z lpg.forum wszystko da sie zagazowac.
    > -----------
    > a ta bezhydrauliczna regulacja to tylko przy gazie daje problemy?
    > przy lataniu na PB juz nie?

    Przy poprawnie założonej i wyregulowanej instalacji płytkowa regulacja
    też nie stanowi problemu. Niby 2x częściej trzeba weryfikować luz
    zaworowy ale z praktyki porządna instalacja LPG nie ma wpływu na zużycie
    gniazd i zaworów.

    Lewis

  • 9. Data: 2017-02-09 20:05:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Feb 2017 20:00:42 +0100, Lewis napisał(a):

    > z praktyki porządna instalacja LPG nie ma wpływu na zużycie
    > gniazd i zaworów.

    Czyli jakieś 10% wykonań ;)

  • 10. Data: 2017-02-09 20:08:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Feb 2017 10:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz m...@o...pl ...

    > A ta lista?
    > http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toler
    uja-lpg/t7vlf

    To jest lista Prinsa, a tyle co póki co poczytałem o tej instalacji, to
    będzie instalacja która w zamian za prostotę instalacji i konfiguracji,
    może sobie nie poradzić z pewnymi silnikami z którymi inne komputery
    poradzą sobie bez problemów (pod warunkiem że konfigurowała to będzie
    rozsądna osoba).