  • 51. Data: 2016-07-17 11:06:35
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ujmij troche bo masz z czego. Dlaczego kompresor mialby sie zatrzec jak czynnik
    uciekl? Olej zostal.

    To wytłumacz mi podane przeze mnie zjawisko:

    cyk bzzzzzzzzzzzz cyk cisza cyk bzzzzzzzzzzzzzz cyk cisza

    Kompresor się nie obracał. To bzz to było brzęczenie typowe dla
    zablokowanego silnika, cykanie też inne niż termostat - to był
    bezpiecznik termiczny silnika. A więc -- kompresor się zatarł. Masz
    lepsze, ale wiarygodne wytłumaczenie?

  • 52. Data: 2016-07-17 22:11:00
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zablokowanego silnika, cykanie też inne niż termostat - to był bezpiecznik
    > termiczny silnika. A więc -- kompresor się zatarł. Masz lepsze, ale

    Mogla sie zrobic przerwa w obwodzie uzwojenia rozruchowego...

  • 53. Data: 2016-07-18 00:28:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-17 o 22:11, Magnus Elephantus pisze:
    > U?ytkownik "Tomasz W?jtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisa? w wiadomo?ci

    > Mogla sie zrobic przerwa w obwodzie uzwojenia rozruchowego...

    Dwie różne usterki w tym samym czasie? Mało prawdopodobne. Tak czy
    inaczej, kompresor był do wymiany, więc w rezultacie sąsiedzi
    zdecydowali się wymienić lodówkę.

  • 54. Data: 2016-07-18 01:19:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie dwie rozne tylko jedna spowodowala druga. Jest w tv program 10 sekund przed
    tragedia czy jakos tak. Analizuja sytuacje ktore doprowadzily do wypadkow. Oczywiscie
    domowymi lodowkami sie nie zajmuja a samolotami, statkami, mostami itp. W kupie zlomu
    jaki zostal po samolocie wytypowali i znalezli przyczyne wypadku. Potem szukali tego
    co sie popsulo i znalezli popsute. Roznica pomiedzy Toba a nimi jest taka ze oni
    wiedzieli z czego jest zbudowany samolot i jak dzialaja w nim urzadzenia. Znajdz
    sobie schemat ukladu chlodzacego lodowki. Przeanalizuj jak wszystkie elementy lodowki
    dzialaja i bedziesz wiedzial dlaczgo silnik nie startowal. Masz racje ze sprezarka
    byla do wymiany, ale nie dlatego ze sie silnik spalil. Zeby ulatwic, silnik w typowej
    sprezarce nie wystartuje jak roznica cisnien pomiedzy ssaniem a tloczeniem bedzie
    wieksza niz 0,15 - O,2 MPa pomimo tego ze jak juz sprezarka wystartuje to bez
    problemu zrobi cisnienie 3 MPa.

  • 55. Data: 2016-07-18 02:04:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > dzialaja i bedziesz wiedzial dlaczgo silnik nie startowal. Masz racje
    > ze sprezarka byla do wymiany, ale nie dlatego ze sie silnik spalil.
    --------------------------------------------------^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    W którym miejscu stwierdziłem, że się silnik spalił? Ja twierdziłem, że
    się kompresor zatarł. Silnik jak najbardziej działał, skoro brzęczał i
    co chwila był wyłączany przez bezpiecznik termiczny.

  • 56. Data: 2016-07-18 10:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-07-15 o 20:20, Magnus Elephantus pisze:

    > Dobrze, ze nie testowales dluzej, bo mogla sie stopic aluminiowa
    > klatka na
    > wirniku, w skutek zwiekszonego poslizgu.

    Nie mogła, silniki lodówek mają standardowo "od zawsze" zabezpieczenie
    termiczne na bimetalu.

    Tak moi sąsiedzi mieli -- przychodzę kiedyś do nich i słyszę z
    lodówki:

    cyk - bzzzzzzzzzz - cyk
    cyk - bzzzzzzzzzz - cyk

    Pytam co jest grane, a oni na to, że ktoś odmrażając lodówkę przebił
    rurkę i czynnik uciekł. No to dalej pytam, czemu nie wyłączyli jej z
    zasilania.
    "A po cooo?" -- zapytał sąsiad typowym dla siebie głosem człowieka
    bardzo spowolnionego na umyśle.
    "A po to, że właśnie zatarliście kompresor i zamiast tylko załatać
    rurkę
    i nabić gazu, teraz macie jeszcze wymianę kompresora."
    Się okazało, że ktoś jednak miał na tyle oleju w głowie, że wyłączył,
    ale potem teściowa przyszła, zobaczyła że lodówka wyłączona, więc
    włączyła, ale jak przystało na babę, nawet nie zwróciła uwagi, że
    kompresor ma inny dźwięk niż normalnie.
    Parę dni później widziałem, że ze sklepu przywożą im nową lodówkę, a
    zabierają starą do utylizacji. Tak właśnie z małej usterki wielka
    awaria
    jak się nie myśli.

  • 57. Data: 2016-07-18 10:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Parę dni później widziałem, że ze sklepu przywożą im nową lodówkę, a
    >zabierają starą do utylizacji. Tak właśnie z małej usterki wielka

    Mozliwe, ze wcale nie.
    "nabicie" 20-letniej lodowki 400zl, nowa 900 zl, wybieraj sam ...

    J.

  • 58. Data: 2016-07-18 10:10:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >Tak sobie teraz uświadomiłem - ciekawe, czy te lodówki
    >A+++++++++++++++++++++++++++++ mają może silnik synchroniczny z
    >magnesem trwałym i klatką rozruchową? To by z pewnością poprawiało
    >sprawność.

    A robi sie tak w ogole ?
    Bo wydaje mi sie, ze to moze grozic rozmagnesowaniem tego magnesu.

    J.

  • 59. Data: 2016-07-18 10:17:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >2. można założyć, że przekładni pomiędzy kompresorem a silnikiem nie
    >ma, więc kompresor pobiera moc tylko w pewnym sektorze kątowym
    >ustawienia wirnika, więc trzeba zrobić tak, żeby uzwojenie główne
    >pracowało właśnie w tym sektorze.

    A to sie da ? silnik asynchroniczny klatkowy, klatka ma wiele
    plaszczyzn symetrii, to jej chyba w miare wszystko jedno jak to
    uzwojenie umiejscowione.

    J.

  • 60. Data: 2016-07-18 10:19:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 10:09:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > "nabicie" 20-letniej lodowki 400zl, nowa 900 zl, wybieraj sam ...
    "Stara" żre ze 3 razy więcej prądu jak "nowa". Do przemyślenia co wybrać