    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <nmaaq9$ejd$1@node2.news.atman.pl> <nmb9hl$63c$1@node1.news.atman.pl>
    <nmbjue$nnf$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Silnik 1f a 3f
    Date: Mon, 18 Jul 2016 10:06:15 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-07-15 o 20:20, Magnus Elephantus pisze:

    > Dobrze, ze nie testowales dluzej, bo mogla sie stopic aluminiowa
    > klatka na
    > wirniku, w skutek zwiekszonego poslizgu.

    Nie mogła, silniki lodówek mają standardowo "od zawsze" zabezpieczenie
    termiczne na bimetalu.

    Tak moi sąsiedzi mieli -- przychodzę kiedyś do nich i słyszę z
    lodówki:

    cyk - bzzzzzzzzzz - cyk
    cyk - bzzzzzzzzzz - cyk

    Pytam co jest grane, a oni na to, że ktoś odmrażając lodówkę przebił
    rurkę i czynnik uciekł. No to dalej pytam, czemu nie wyłączyli jej z
    zasilania.
    "A po cooo?" -- zapytał sąsiad typowym dla siebie głosem człowieka
    bardzo spowolnionego na umyśle.
    "A po to, że właśnie zatarliście kompresor i zamiast tylko załatać
    rurkę
    i nabić gazu, teraz macie jeszcze wymianę kompresora."
    Się okazało, że ktoś jednak miał na tyle oleju w głowie, że wyłączył,
    ale potem teściowa przyszła, zobaczyła że lodówka wyłączona, więc
    włączyła, ale jak przystało na babę, nawet nie zwróciła uwagi, że
    kompresor ma inny dźwięk niż normalnie.
    Parę dni później widziałem, że ze sklepu przywożą im nową lodówkę, a
    zabierają starą do utylizacji. Tak właśnie z małej usterki wielka
    awaria
    jak się nie myśli.