  • 1. Data: 2016-07-06 09:09:52
    Temat: A8498
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Potrzebuję jakiegoś w miarę prostego układu przetwornicy impulsowej,
    którą mógłbym zasilić napięciem około około 12-15V, otrzymując na
    wyjściu stabilne 5V. Chodzi o zasilanie modułu, który będzie zasilany z
    zasilacza buforowego przez dwie wolne pary w kablu ethernetowym. Testowy
    prototyp korzysta ze stabilizatorów liniowych, które oczywiście przy
    takim napięciu grzeją się dość mocno zważywszy na fakt, że układ zawiera
    poza MCU także kontroler Ethernetu oraz pendrive (do opcjonalnego
    zapisywania lokalnej kopii logów).
    Właśnie z uwagi na USB potrzebuję 5V, napięcie 3,3V będę musiał uzyskać
    dzięki LDO, ale to już strata możliwa do zaakceptowania.

    Trafiłem na układ A8498.
    Czy zbudowanie tego wg następującego schematu w zupełności wystarczy?
    http://circuits.datasheetdir.com/386/A8498-circuits.
    jpg

    Wartość RTEST jest krytyczna? Jakiego dławika powinienem użyć w roli
    cewki L1?

    Ktoś miał do czynienia z tym układem? Jak wygląda kwestia jego
    niezawodności?

  • 2. Data: 2016-07-06 10:59:55
    Temat: Re: A8498
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Potrzebuję jakiegoś w miarę prostego układu przetwornicy impulsowej,
    > którą mógłbym zasilić napięciem około około 12-15V, otrzymując na
    > wyjściu stabilne 5V.

    Kilka lat temu na podobne pytanie RoMan zaproponował mi LM2674 i uważam, że
    to jest dobry wybór.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-07-06 11:58:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, July 6, 2016, 10:59:55 AM, you wrote:

    > Kilka lat temu na podobne pytanie RoMan zaproponował mi LM2674 i uważam, że
    > to jest dobry wybór.

    Ale teraz nie wiemy, jakiej mocy potrzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2016-07-06 12:25:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1747074728.20160706115802@pik-net.pl.invalid...

    > Ale teraz nie wiemy, jakiej mocy potrzeba.

    Trochę wiemy. Liniowy stabilizator z 12V się mocno grzeje - co według mnie
    oznacza pi razy oko 1W..2W.
    Na tej podstawie przypuszczam, że prąd obciążenia jest rzędu 0,2..0,3A i
    LM2674 wystarczy.

    Ale oczywiście masz rację w pytaniu zabrakło podstawowej informacji.
    P.G.

  • 5. Data: 2016-07-06 13:00:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 12:25, Piotr Gałka pisze:

    > Ale oczywiście masz rację w pytaniu zabrakło podstawowej informacji.
    > P.G.

    Faktycznie, zapomniałem napisać. Pobór prądu waha się w granicach
    200-220 mA. Składa się na to PIC32, ENC28J60, PenDrive, At45DB641 i parę
    innych drobiazgów.

    Czy to daje wystarczający margines bezpieczeństwa, żeby zastosować
    LM2674? W końcu pobór prądu przez ENC może nieco wzrosnąć wraz z
    zastosowaniem dłuższego kabla ethernetowego, inny model PenDrive'a może
    też pobierać więcej prądu itp.

  • 6. Data: 2016-07-06 13:16:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Wednesday, July 6, 2016, 1:00:01 PM, you wrote:

> [...]
    > LM2674? W końcu pobór prądu przez ENC może nieco wzrosnąć wraz z
    > zastosowaniem dłuższego kabla ethernetowego, inny model PenDrive'a może

    Na LM2674 masz 500mA do dyspozycji. Tylko cena nie powala:
    http://www.tme.eu/pl/details/lm2674mx-5.0_nopb/regul
    atory-napiecia-uklady-dc-dc/texas-instruments/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2016-07-06 13:35:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

> [...]
    > LM2674? W końcu pobór prądu przez ENC może nieco wzrosnąć wraz z
    > zastosowaniem dłuższego kabla ethernetowego, inny model PenDrive'a może

    Jeszcze jedno - w zasadzie jeśli nie ma wielkich wymagań co do
    sprawności i chodzi tylko o to, żeby obniżyć napięcie bez wydzielania
    dużych ilości ciepła a małe są dopuszczalne, to nie widzę
    przeciwwskazań do zastosowania starego, niedobrego MC34063, który
    kosztuje grosze.

    LM2674 wtedy, gdy naprawdę liczy się sprawność (w tym wypadku ponad
    90%).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2016-07-06 20:01:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > wyjściu stabilne 5V. Chodzi o zasilanie modułu, który będzie zasilany z
    > zasilacza buforowego przez dwie wolne pary w kablu ethernetowym. Testowy
    [..]

    Niedawno zakupiłem gotowe moduły 7.5-28V / 5V 3A na mp1584
    www.seeedstudio.com/wiki/images/4/4e/MP1584_r1.0.pdf
    linka do modułów:
    http://www.ebay.co.uk/itm/231644438591

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 9. Data: 2016-07-07 01:15:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Jul 2016 13:00:01 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Faktycznie, zapomniałem napisać. Pobór prądu waha się w granicach
    > 200-220 mA. Składa się na to PIC32, ENC28J60, PenDrive, At45DB641 i
    parę
    > innych drobiazgów.

    To może gotowa przetwornica pinowo kompatubilna z 7805:

    http://www.tme.eu/pl/details/amsr-783.3-nz/przetworn
    iki-dcdc/aimtec/

    Cena atrakcyjna.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-07-07 05:08:32
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Piotr Gałka wrote in <news:nliha9$1ie$1@news.chmurka.net>
    > Kilka lat temu na podobne pytanie RoMan zaproponował mi LM2674

    Wyzsze natezenie mozna uzyskac z przetwornicy XL4015.
    Gotowe plytki oparte na tych modulach mozna kupic za grosze na
    www.aliexpress.com
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info