-
51. Data: 2010-02-15 00:24:43
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a)
> On Sun, 14 Feb 2010 22:21:19 +0000 (UTC), Tomek Kańka
><t...@t...eu.org> wrote:
>
>> Ale z Wikipedii wynika, że te 10s różnicy zrobili na wyścigowych oponach
>> (Toyo R888). To też są jabłka i pomarańcze.
>
> 1. R888 są oponami drogowymi -- semislickami, ale mają pełne
> dopuszczenie do ruchu,
> 2. R888 są dla R26R oponami seryjnymi.
Nie wiedziałem :(. Ale to nie są "normalne" opony, ile kilomterów
wytrzymają?
A założenie takich opon do RS-a pewnie parę sekund by odjęło. Ale nie
potrafie oszacować ile.
PS. Ja nie chcę dyskutować o wyższości jednego samochodu nad drugim, ja
nawet nie wiem jak taka Meganka wygląda :)
--
Tomek
-
52. Data: 2010-02-15 00:25:30
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 14 Feb 2010 23:24:43 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<t...@t...eu.org> wrote:
> Nie wiedziałem :(. Ale to nie są "normalne" opony,
Są tak samo normalne, jak Michelin Pilot Sport Cup czy Potenza
RE070. Mają DOT czy inne E i wolno na nich jeździć po ulicy.
> ile kilomterów
> wytrzymają?
A jakie to ma znaczenie? Myślisz, że te ContiSportContact 3,
które Continental ponoć zrobił specjalnie dla RS-a, są mistrzami
długich dystansów? Opona UHP nie jest od tego, żeby trzaskać na
niej dziesiątki tysięcy kilometrów.
> A założenie takich opon do RS-a pewnie parę sekund by odjęło. Ale nie
> potrafie oszacować ile.
Ależ nikt nie zabronił Fordowi zbudować RS-a w takiej
specyfikacji. Albo jakieś edycji specjalnej (jaką jest R26R dla
R26).
> PS. Ja nie chcę dyskutować o wyższości jednego samochodu nad drugim, ja
> nawet nie wiem jak taka Meganka wygląda :)
Jak Megane II 3d, tylko zamiast tylnej kanapy ma jakieś rury CO.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
53. Data: 2010-02-15 01:20:26
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a)
> On Sun, 14 Feb 2010 23:24:43 +0000 (UTC), Tomek Kańka
><t...@t...eu.org> wrote:
>
>
>> A założenie takich opon do RS-a pewnie parę sekund by odjęło. Ale nie
>> potrafie oszacować ile.
>
> Ależ nikt nie zabronił Fordowi zbudować RS-a w takiej
> specyfikacji. Albo jakieś edycji specjalnej (jaką jest R26R dla
> R26).
>
RS to jest hot-hatch, którym można jeździć do pracy, czy na wakacje i
standardowo ma pewnie jakieś w miarę normalne opony (chyba Micheliny
Pilot). Założenie mu R888 pewnie zmniejszyłoby 10 sekundową różnicę
tylko nie wiem o ile. I nie trzeba do tego budować jakiejś edycji
specjalnej, można to zrobić samemu :).
Ale ja już kończę w tym wątku, bo moja wiedza o wpływie opon na czas
okrążenia pochodzi bardzej z GranTurismo na Playstation, niż z życia :)
--
pozdrawiam
Tomek
-
54. Data: 2010-02-15 10:58:13
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Robert Rędziak wrote:
> On Sun, 14 Feb 2010 23:54:33 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
> wrote:
>
>> To fakt :-) Ale fryz ma niezbyt.
>
> Z własnego doświadczenia wiem, że pod kaskiem najlepiej sprawdza
> się zapałka.
Albo łysa pała :-)
>> No i musi iść na drogą wizytę do
>> laryngologa oraz kręgarza ;-)
>
> No bo wiesz. M3 CSL -- mięciutkie jak kaczuszka... :)
W porównaniu z radicalem może się takie okazać :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
55. Data: 2010-02-15 16:54:21
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 15 Feb 2010 00:20:26 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<t...@t...eu.org> wrote:
> RS to jest hot-hatch, którym można jeździć do pracy, czy na wakacje i
> standardowo ma pewnie jakieś w miarę normalne opony (chyba Micheliny
> Pilot). Założenie mu R888 pewnie zmniejszyłoby 10 sekundową różnicę
> tylko nie wiem o ile. I nie trzeba do tego budować jakiejś edycji
> specjalnej, można to zrobić samemu :).
Ino że to było porównanie aut seryjnych, w specyfikacji
fabrycznej. R26R mogłeś sobie wybrać z Toyo, a RS-a nie. Bo
zrobić ,,samemu'' to można takiego potwora, jak przytaczane
tutaj M3 E46 z kompresorem.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
56. Data: 2010-02-15 21:08:23
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Miałem się już nie odzywać, ale co tam. Ten wątek jest w 90% bez sensu,
to mogę jeszcze coś dopisać :)-.
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a)
> On Mon, 15 Feb 2010 00:20:26 +0000 (UTC), Tomek Kańka
><t...@t...eu.org> wrote:
>
>> RS to jest hot-hatch, którym można jeździć do pracy, czy na wakacje i
>> standardowo ma pewnie jakieś w miarę normalne opony (chyba Micheliny
>> Pilot). Założenie mu R888 pewnie zmniejszyłoby 10 sekundową różnicę
>> tylko nie wiem o ile. I nie trzeba do tego budować jakiejś edycji
>> specjalnej, można to zrobić samemu :).
>
> Ino że to było porównanie aut seryjnych, w specyfikacji
> fabrycznej. R26R mogłeś sobie wybrać z Toyo, a RS-a nie.
Ja bym w ogóle nie mógł nic wybrać, bo do Megana nie zmieści mi się
rodzina, a RS-a AFAIRC było bardzo trudno kupić, a w dodatku pewnie
kosztował więcej niż mółbym wydać :)
> Bo zrobić ,,samemu'' to można takiego potwora, jak przytaczane
> tutaj M3 E46 z kompresorem.
>
Znaj proporcjum Mocium Panie.
Włożenie turbo, swap silnika itp. to nie to samo co zmiana kół przed
wjazdem na tor.
Naprawdę EOT, bo chodziło mi tylko o to ile sekund zyskałby RS na
lepszych oponach.
--
Tomek
-
57. Data: 2010-02-15 21:10:12
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 15 Feb 2010 20:08:23 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<t...@t...eu.org> wrote:
> Miałem się już nie odzywać, ale co tam. Ten wątek jest w 90% bez sensu,
> to mogę jeszcze coś dopisać :)-.
Dlaczego tylko w 90%? ;)
> Ja bym w ogóle nie mógł nic wybrać, bo do Megana nie zmieści mi się
> rodzina, a RS-a AFAIRC było bardzo trudno kupić,
Spróbuj zamówić, nie wiem, czy przydział na 2010 już został
wyprzedany :)
> a w dodatku pewnie
> kosztował więcej niż mółbym wydać :)
Nie był specjalnie drogi, jak na takie auto: 125k.
> Naprawdę EOT, bo chodziło mi tylko o to ile sekund zyskałby RS na
> lepszych oponach.
Tego prawdopodobnie nie wie nikt, ale ponoć ma wyjść jakaś
edycja specjalna, może w opcji będzie semi-slick.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
58. Data: 2010-02-16 00:10:40
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a)
> On Mon, 15 Feb 2010 20:08:23 +0000 (UTC), Tomek Kańka
><t...@t...eu.org> wrote:
>
>> Miałem się już nie odzywać, ale co tam. Ten wątek jest w 90% bez sensu,
>> to mogę jeszcze coś dopisać :)-.
>
> Dlaczego tylko w 90%? ;)
>
Bo się tu udzielam ;))
>
>> a w dodatku pewnie
>> kosztował więcej niż mółbym wydać :)
>
> Nie był specjalnie drogi, jak na takie auto: 125k.
>
Ja kupiłem rok temu CTR-a za 88k, to jednak spora różnica. Nie mówiąc
już o tym, że miałem górne ograniczenie 100k i RS-a nie było.
>> Naprawdę EOT, bo chodziło mi tylko o to ile sekund zyskałby RS na
>> lepszych oponach.
>
> Tego prawdopodobnie nie wie nikt, ale ponoć ma wyjść jakaś
> edycja specjalna, może w opcji będzie semi-slick.
>
Miałem nadzieję na jakąś analogię, jakiś inny samochód na takich oponach
tyle, a na semi-wyścigowych tyle.
--
Tomek
-
59. Data: 2010-02-16 08:23:17
Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 15 Feb 2010 23:10:40 +0000 (UTC), Tomek Kańka
<t...@t...eu.org> wrote:
> Miałem nadzieję na jakąś analogię, jakiś inny samochód na takich oponach
> tyle, a na semi-wyścigowych tyle.
Analogii można by szukać w czasach z polskiego timeattacku, ale
strona leży i czasów nie ma. Tylko że tam raczej: R888->slick.
Niestety fastestlap.com przechowuje tylko czasy aut seryjnych, a
na szukanie innych nie mam zdrowia.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.