  • 31. Data: 2010-02-14 20:30:11
    Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 14 Feb 2010 20:19:13 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > 200 raczej :-)

    No 200.

    > W jakich aspektach ?

    Maksymalne przeciążenia na winklach, droga hamowania. Na torze
    to wystarczy, żeby czasem dzielnie się bronić przed zakusami
    kierowców w mocniejszych autach.

    r.
    _____________

  • 32. Data: 2010-02-14 20:50:33
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Robert Rędziak wrote:

    > Bo RS kosztuje ~120k, a tamte dwa-trzy razy tyle?

    Nie zakładaliśmy żadnego limitu. Szukamy lepszego osiągami FWD - wskaż taki.

    > Proszę bardzo R26R.

    I jak wypada w porównaniu z tamtymi ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 33. Data: 2010-02-14 21:07:18
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Robert Rędziak wrote:

    > R26R. Choć do tamtych smoków wciąż trochę brakuje.

    Między RS a Meganką specjalnej różnicy nie będzie.

    RS AIMING FOR 8MIN 15SEC 'RING LAP

    PistonHeads learns that Ford Focus RS and Megane R26R are near identical
    around Nurburgring
    http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=1833
    1

    An early development mule of the new Ford Focus RS with between
    250-260bhp has been lapping the Nurburgring in 8min 27seconds,
    PistonHeads has learnt. The car has around 45bhp less than the
    production version and was driven by a Bentley test driver on a very hot
    day.
    A source has told us that when the full fat version arrives with 295bhp,
    and with a racing driver at the wheel, we should expect a lap time of
    8min 15sec or maybe less. We have also learnt that whereas Ford
    originally announced the RS will have 302lb ft when it is launched it
    will in fact have 324lb ft.

    Meanwhile Renault's new super-Megane, the R26R, has apparently been
    unofficially clocked around the 'Ring at 8min 12sec but that was on Toyo
    Cup tyres. The RS is understood to have been riding on totally standard
    Continentals when it did its time, and now Ford is seriously thinking
    about offering Cup tyres as a brochure option for the car.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 34. Data: 2010-02-14 21:14:58
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 14 Feb 2010 21:07:18 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Między RS a Meganką specjalnej różnicy nie będzie.
    >
    > RS AIMING FOR 8MIN 15SEC 'RING LAP

    Między aiming, a aimed jest 10 sekund różnicy:

    http://fastestlaps.com/track2.html

    r.
    _____________

  • 35. Data: 2010-02-14 21:21:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 14 Feb 2010 20:50:33 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > I jak wypada w porównaniu z tamtymi ?

    Na ringu od M3 E90 dostał, ale z M3 E46/E36 wygrał. To samo z
    Boxsterem S, Lexem IS-F czy SKL 55AMG. Nie jest źle, jak na
    dwulitrowego hatcha za ułamek ich ceny.

    r.
    _____________

  • 36. Data: 2010-02-14 21:50:30
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Robert Rędziak wrote:

    > Na ringu od M3 E90 dostał, ale z M3 E46/E36 wygrał. To samo z
    > Boxsterem S, Lexem IS-F czy SKL 55AMG. Nie jest źle, jak na
    > dwulitrowego hatcha za ułamek ich ceny.

    Oczywiście, że wynik zacny. Natomiast za ułamek ceny dostajesz też
    ułamek samochodu. W porównaniu z R26R tamte to jednak limuzyny (4-ry
    drzwi, znacznie większe).

    No i przez to, że to lekki hatch, to wsadzenie pasażera może
    diametralnie zmienić wynik. Coś za coś.

    PS: BMW M3 CSL (E46) 7:50 158 ´03 360 / 1385 Sport Auto

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 37. Data: 2010-02-14 22:07:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 14 Feb 2010 21:50:30 +0100, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Oczywiście, że wynik zacny. Natomiast za ułamek ceny dostajesz też
    > ułamek samochodu. W porównaniu z R26R tamte to jednak limuzyny (4-ry
    > drzwi, znacznie większe).

    Boxster też?

    > No i przez to, że to lekki hatch, to wsadzenie pasażera może
    > diametralnie zmienić wynik. Coś za coś.

    Przede wszystkim to R26R jest dwuosobowy i raczej dla
    hardkorowców. Ale coś za coś.

    > PS: BMW M3 CSL (E46) 7:50 158 ´03 360 / 1385 Sport Auto

    Przecie nie napisałem, że CSL-em wygrał.

    r.
    _____________

  • 38. Data: 2010-02-14 22:20:26
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Robert Rędziak wrote:

    > Boxster też?

    W szczególy się nie wdawałem :-)

    > Przede wszystkim to R26R jest dwuosobowy i raczej dla
    > hardkorowców. Ale coś za coś.

    Ja tam nic przeciwko nie mam. Dość jasno określone zastosowanie, dobry w
    tym w czym ma być.

    > Przecie nie napisałem, że CSL-em wygrał.

    Nie napisałem, że napisałeś ;-) To było gwoli uzupełnienia. Nieco
    lżejszy, ciut mocniejszy a wynik znacznie lepszy.
    Nie wiem czy czytałeś, że turbodoładowane M3 (E9X) zrobiło wynika 7:22 -
    tyle co super samochody. Ponoć poza turbem jedynie kosmetyczne zmiany
    (zawieszenie). Te samochody mają ogromny potencjał - coś czego nie da
    się osiągnąc w FWD.
    R26R i Focus RS to praktycznie kres możliwości...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 39. Data: 2010-02-14 22:28:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Bo RS kosztuje ~120k, a tamte dwa-trzy razy tyle?

    > Proszę bardzo R26R.

    jakby nie mozna bylo napisać po ludzku Renault Megane

    ps. w czym jest lepsza ta Meganka od Focusa?
    (i czy czasem nie ma jeszcze mniej KM/t niż Focus?)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 40. Data: 2010-02-14 22:35:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 17:52:25 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:

    > Z tego filmu wynika, co wiedzą wszyscy wtajemniczeni: Clarkson
    > nie umie jeździć.

    Nie umie, albo tak bylo w scenariuszu :-)
    Kariery sportowej nie ma, ale widac ze zawrocic na dymiacych oponach
    potrafi :-)

    A tak swoja droga - potraficie przejechac takie jablko ?
    w zakrecie ? Nawet przy malej predkosci ..

    J.