eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ? › Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
    Date: Tue, 28 Jul 2009 14:29:34 +0200

    Użytkownik "orrik" <o...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:h4mq1v$3fi$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Czyli odwzorowanie 1:4 czy 1:2 nie ma żadnego wpływu na układ złożony z 2
    > obiektywów? (upewniam się tylko...)

    Jakiś tam minimalny ma. Tak samo jak grubość pierścienia użytego do spięcia
    obiektywów razem.

    > Mam Canona 100mm 2.8 ale szczerze mówiąc macro 1:1 nie spełnia moich
    > oczekiwań.

    Jak do niego podepniesz pięćdziesiątke to dostaniesz skalę powyżej 2:1

    > A jak z głębią ostrości w takim układzie? Zastosowanie pierścieni ma na
    > nią negatywny wpływ gdyby tak porównywać ją z ekwiwalentem obiektywu o
    > zbliżonej ogniskowej?

    GO zależy od skali, a nie od metody jej uzyskania. Obojętne czy użyjesz
    pierścieni, czy dwóch obiektywów przy tej samej skali będziesz miał tę samą
    GO (przy tej samej przesłonie).

    Pozdrawiam
    Winetoo