eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
  • Data: 2009-07-29 08:01:20
    Temat: Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "orrik" <o...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:h4onog$i62$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mówisz np. o tych pierścieniach pośrednich do makrofotografii z
    > przeniesieniem automatyki ???. Czy przy zastosowaniu takich pierścieni
    > można jakoś obliczyć minimalną odległość ostrzenia ? Czy zastosowanie
    > pierścieni wpływa na makro? (chodzi mi o to czy zmieni się np z 1:1 na
    > 2:1 )

    http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/porady.php
    ?p=1

    Przeczytaj cały artykuł. Obowiązkowo powoli i dwa razy! To nie złośliwość ja
    za pierwszym razem prawie nic nie zrozumiałem - to po prostu to matematyka i
    fuzyka. To da ci ogólny pogląd na makrofotografięi skalę odwzorowania.

    Jak już przeczytasz i zrozumiesz to przyjmij do wiadomości, że obiektywy
    makro (chyba wszystkie współczesne) nie mają klasycznej konstrukcji więc się
    wymykają tym wzorom :-) No może nie wymykają, ale jeśli przy zmianie
    ostrości zmienia się ogniskowa to należy tę zmianę uwzględnić.

    Pozdrawiam
    Winetoo