eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
  • Data: 2009-07-28 12:11:37
    Temat: Re: Sigma 70-300 APO czy canon 70-300 IS USM + odwrócony 50 mm Helios ?
    Od: orrik <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo pisze:
    > Oba obiektywy po podpięciu odwróconej pięćdziesiątki dadzą taką samą skalę
    > odwzorowania. 6:1 (300mm / 50mm).

    Czyli odwzorowanie 1:4 czy 1:2 nie ma żadnego wpływu na układ złożony z
    2 obiektywów? (upewniam się tylko...)

    > Zastanó sięczy potrzebujesz aż takiej skali. Ja takiej konfiguracji używałem
    > tylko raz gdy fotografowałem pyłki wewnątrz kwiatostanu. Na co dzień używam
    > skal 1:2 i 1:1.

    Mam Canona 100mm 2.8 ale szczerze mówiąc macro 1:1 nie spełnia moich
    oczekiwań.

    > Warto. Używam na co dzień pierścieni i 50'tki dzięki czemu dostaję skale
    > odwzorowania aż do powyżej 1:1.
    A jak z głębią ostrości w takim układzie? Zastosowanie pierścieni ma na
    nią negatywny wpływ gdyby tak porównywać ją z ekwiwalentem obiektywu o
    zbliżonej ogniskowej?

    Pozdrawiam
    Orrik