  • 1. Data: 2009-04-24 12:46:47
    Temat: Sigma 20-40 EX DG z front focusem...
    Od: Olek <o...@u...eu>

    kupiłem takowy na allegro po okazyjnej cenie i się naciąłem,
    obiektyw ma tragiczny front focus (na papierowej skali ostrość ustawia
    się na 2jce)... mam też canona 50 1.8 II i tutaj tego problemu nie
    mam... I teraz pytanie - czy ten obiektyw można wyregulować, czy
    regulować puszkę do obiektwu... co robić?

    pozdr
    Olek

  • 2. Data: 2009-04-24 12:59:17
    Temat: Re: Sigma 20-40 EX DG z front focusem...
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 14:46, Olek <o...@u...eu> wrote:
> [...]
    > mam... I teraz pytanie - czy ten obiektyw można wyregulować, czy
    > regulować puszkę do obiektwu... co robić?

    odpowiedz jest prosta

    na stronie sigmy znajdziesz liste obiektywow ze da sie wyregulowac AF
    do puszki
    sigma robi to odplatnie , a o ile na gwarancji to bezplatnie.

    Ten obiektyw da sie skorygowac o ile pamietam te liste.

    nie reguluj puszki bo wtedy przestana inne obiektywy z nia pracowac.

    problem polega na tym ze sklonnosc do AF / BF zmienia sie wraz z
    ogniskowa i to sporo.

    porownaj to na wszystkich ogniskowych.
    MOze byc ze na jednej ogniskowej bedzie ok na innej nie i ja tego
    problemu nie przeskoczylem.

    w tej sytuacji wyjmuje z szuflady stare analogowe zdjecia , ktre
    kiedys wydawaly mi sie ostre , dzisiaj widze ze jednak nie i sie
    pocieszam :-) ze kiedys tez bylo zle al czlowiek byl zadowolony :-)

    jaki aparat ?

  • 3. Data: 2009-04-24 13:17:07
    Od: Olek <o...@u...eu>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    > sigma robi to odplatnie , a o ile na gwarancji to bezplatnie.
    >
    > Ten obiektyw da sie skorygowac o ile pamietam te liste.

    puszka to 400D
    oglądałem jeszcze raz fotki z innych obiektywów tj. 50 1.8 II canona i
    Tamrona 70-300 APO DG i stwierdzam, że w przypadku 50 front focusa
    praktycznie nie ma, w Tamronie przy macro jest minimalny tj. między
    kreską 0 a 1...

    Sigma to mój główny obiektyw więc chciałbym spytać - jak ją się koryguje?

    pozdr
    Olek

  • 4. Data: 2009-04-24 13:32:46
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 15:17, Olek <o...@u...eu> wrote:

> [...]
    > kreską 0 a 1...
    >
    > Sigma to mój główny obiektyw więc chciałbym spytać - jak ją się koryguje?

    w warsztacie , regulacja mechaniczna na silniku, cos tam sie
    nastawia / przestawia .
    Regulacja musi byc zrobiona do konkretnego ciala , czyli na jakis
    czas musisz oddac obiektyw + cialo , ale ja nie pozwolilbym ruszac
    czegokolwiek w ciele , gdyz wtedy moze wystapic problem z pozostalymi
    obiektywami.
    trza wyregulowyc te sigme , w sumie problem wystepujacy czesto.

    XXX

  • 5. Data: 2009-04-24 13:35:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > na jakis
    > czas musisz oddac obiektyw + cialo , ale ja nie pozwolilbym ruszac
    > czegokolwiek w ciele

    Wychodzą fantazje.

  • 6. Data: 2009-04-24 14:08:08
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik jansal napisał w wiadomości:

    > [...] musisz oddac obiektyw + cialo

    Ale zwłoki czy żywe ciało? Swoje czy kolegi?

    -- Zibi

  • 7. Data: 2009-04-24 15:19:11
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > Regulacja musi byc zrobiona do konkretnego ciala , czyli na jakis
    > czas musisz oddac obiektyw + cialo , ale ja nie pozwolilbym ruszac

    Zajrzyj na stronę serwisu Sigmy , to się dowiesz, że body nie ruszają.
    Używają tylko do kontroli ustawień / korekty.

    --
    f1969

  • 8. Data: 2009-04-24 16:00:53
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > na 2jce)... mam też canona 50 1.8 II i tutaj tego problemu nie mam... I
    > teraz pytanie - czy ten obiektyw można wyregulować, czy regulować puszkę

    oddac sprzedawcy bo towar jest wadliwy... i wiecej nie kupowac tego
    gowna z Sigmy.

    Roger

  • 9. Data: 2009-04-24 16:18:04
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Roger from Cracow wrote:

    > oddac sprzedawcy bo towar jest wadliwy... i wiecej nie kupowac tego
    > gowna z Sigmy.
    >
    > Roger

    czemu gówna - obiektyw mimo wszystko jest bardzo przywoity...

    pozdr
    Olek

  • 10. Data: 2009-04-24 17:38:07
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > czemu gówna - obiektyw mimo wszystko jest bardzo przywoity...

    tez mialem w rekach ze 3 bardzo przyzwoite obiektywy sigmy
    ale nie dzialaly, trafialy gdzies indziej niz celowalem :)
    Nie wiem kto Ci go sprzedal ale ja kiedys tez sprzedawalem
    jakis obiektyw sigmy. U nabywcy okazalo sie ze jest spory
    FF wiec oddalem kase bez gadania. U mnie szklo dzialalo
    w miare OK. Do tej pory mam to szklo bo nikomu go nie
    moge sprzedac... U mnie jest OK a ktokolwiek go wziol
    do lapy mial albo FF albo BF, z roznymi puszkami byly
    totalnie inne bledy. Paranoja. Od tamtego czasu nie tykam
    juz tego shitu. Dodam ze to nie byly moje jedyne przejscia
    z Sigma...

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski