  • Data: 2011-10-27 15:01:07
    Temat: Re: Sigma 10-20 a polar
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-27 16:30:24 +0200, Les <s...@p...fm> said:

    > Witam,
    > chciałbym zakupić jakiegoś polara do tejże sigmy z tym, że mam ta
    > kie
    > pytania:
    > 1. jakiej firmy będzie najlepszy optycznie - tak do 300-350 zł

    Ja mam Marumi Super DHG. Mieści się w budżecie, Opaczni uznali go za
    jeden z najlepszych.

    > 2. czy w wersji slim też winietuje przy 10 (z canonem 16)?

    Mam "zwykłą" i na Nikonie z kapeczkę szerszym końcem w tej Sigmie
    (pierwszej) nic nie winietuje.

    > 3. czy tak naprawdę ma on sens, bo przy tak szerokim kącie część
    > nieba
    > będzie "spolaryzowana" a część nie?

    Smuga polaryzacji jest widoczna do ok. 14 mm, później już nie. Czy
    poniżej jest widoczne bardzo, czy trochę, to już zależy od samego
    fotografowanego przedmiotu np. nieba. Jak dla mnie nie jest to wielki
    problem.

    de Fresz