  • 51. Data: 2010-06-23 09:26:40
    Temat: Re: Sie pochwale filmem tym razem
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 11:14:20 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

    >Cześć wszystkim

    >Jeśli na LEDach, to zapewne da się zmajstrować diody o dowolnej
    >chcarakterystyce widmowej. Jak nie chemią, to fizyką (znaczy filtrami).

    >Tak czy owak wymaga to dedykowanych paneli, nie do zrobienia *dobrze* na
    >istniejących.
    Pytanie jest inne - jak małe mogą być te filtry i jak kosztowne jest
    ich wykonanie ;)

    >Dlaczego? Skoro dla każdego piksela masz dwie trójki, mogą pracować
    >jednocześnie - kolejna zaleta. Przy pracy mono można poprawić
    >rozdzielczość albo poszerzyć gamut.
    Bo każda trójka obsługuje tylko połowę widma? W 3D pracują one,
    nazwijmy to, naprzemiennie i to mózg składa z nich obraz przy pomocy
    okularów. W 2D bez okularów musiz mieć zapalone oba piksele (tak samo)
    abyś odebrał całe widmo.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 52. Data: 2010-06-23 09:32:24
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hvrf8k$q11$2@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    Jacek_P nabazgrał:

    > No to Amerykanie mają problemy, a my w Europie na szczęście nie ;)

    Od kiedy mamy osobny Internet? Albo chociaż własne duże firmy w tym
    Internecie robiące (skali choćby takiego Yahoo)?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 53. Data: 2010-06-23 09:42:14
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski napisał(a):
    [...]
    > Bo każda trójka obsługuje tylko połowę widma? W 3D pracują one,
    > nazwijmy to, naprzemiennie i to mózg składa z nich obraz przy pomocy
    > okularów.

    Ale po co naprzemiennie? Lewe oko widzi jedną trójkę, prawe prawą - mogą
    świecić cały czas swoimi połówkami widma.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 54. Data: 2010-06-23 10:31:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 11:42:14 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Ale po co naprzemiennie? Lewe oko widzi jedną trójkę, prawe prawą - mogą
    >świecić cały czas swoimi połówkami widma.
    Właściwie tak. Choć w kinie *chyba* klatki są ułożone naprzemiennie,
    ale to wynika IMHO z technologii (potrzebny jest tylko koputerek
    starujący, wirujący filtr i może szybszy projektor).
    W każdym razie tak czy siak z podwojenia rozdzielczości bez okularów
    nici, gdyż jeden z pary pikseli generuje tylko swoją część informacji
    o kolorze, pełną generuje dopiero para.

  • 55. Data: 2010-06-23 10:50:22
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > W każdym razie tak czy siak z podwojenia rozdzielczości bez okularów
    > nici, gdyż jeden z pary pikseli generuje tylko swoją część informacji
    > o kolorze, pełną generuje dopiero para.

    Przeciwnie - jeśli każdy z pikseli jest obsługiwany przez szóstkę
    (R,G,B,R',G',B'), to przy oglądaniu bez okularów możemy to traktować
    jako dwa niezależne piksele, gdyż triady RGB i R'G'B' każda z osobna
    powinny dawać pełen gamut.

    Tylko co nam daje podwojenie rozdzielczości w pionie bądź poziomie? To
    już lepiej użyć szóstki do generowania ładniejszych kolorów.

  • 56. Data: 2010-06-23 10:56:49
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 12:50:22 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >(R,G,B,R',G',B'), to przy oglądaniu bez okularów możemy to traktować
    >jako dwa niezależne piksele, gdyż triady RGB i R'G'B' każda z osobna

    No właśnie nie: pełne widmo R to jest R = R' + R'' -> gdy R' i R'' są
    wysterowane tak samo to odbierasz to jako R. Pamiętaj bowiem że R' to
    np. dolna połowa widma R, a R'' to górna połowa widma R.

  • 57. Data: 2010-06-23 11:07:16
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    > No właśnie nie: pełne widmo R to jest R = R' + R'' -> gdy R' i R'' są
    > wysterowane tak samo to odbierasz to jako R. Pamiętaj bowiem że R' to
    > np. dolna połowa widma R, a R'' to górna połowa widma R.

    Ale to nic nie szkodzi. Tak czy inaczej przyjęta powszechnie metoda
    generowania barw opiera się na złudzeniu.
    Pełny (w sensie - nie gorszy od istniejących) gamut możesz uzyskać
    korzystając z bardzo róznych kolorów 'podstawowych' przy użyciu prążków
    przesuniętych trochę w lewo bądź trochę w prawo, punktowych lub
    rozmytych. Być może dla naprawdę dobrych efektów procesor w panelu
    musimy to i owo przeliczyć, żeby przekodować (RGB) -> R'G'B' oraz na
    R''G''B'' bez zmiany efektów wizualnych.

    Dopiero oglądanie czegoś takiego przez filtr albo użycie panelu jako
    źródła światła może spowodować, że dwie identyczne na oko 'czerwienie'
    są rózne.

  • 58. Data: 2010-06-23 11:33:28
    Od: virc <d...@a...pl>

    W dniu 2010-06-21 19:31, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=DJ1c9jtL8vQ
    > Muzyka też własna. Całość składa się z niezależnych pięciu fragmentów i
    > ma na celu promocję naszego kraju, niestety filmowanie miało miejsce w
    > miesiącu najmniej atrakcyjnym widokowo, w listopadzie. Ale nie ja termin
    > wybierałem.
    > Youtube w locie sprytnie zmienia technologię podglądu 3D (ikonka na dole
    > z prawej, domyślnie wchodzi anaglif cyjan-red), co jest wygodne, bo
    > każdy sobie może znaleźć coś dla siebie. W szczególności można włączyć
    > jeden półobraz i oglądać klasycznie (2D).

    Bardzo ładne. Takie powinny być reklamy Polski na Świecie. A nie ciągle
    te żubry, Kraków (z całym szacunkiem) i łowiczanki. Wyślij swoją pracę
    do MSZ, może coś im to podpowie, albo zaproszą Cię do współpracy.
    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2010-06-23 11:38:46
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    > Ale my o chlebie, Ty o niebie :)
    > Chodzi o ramk bezokularkow .

    tyle to ja przeczytałem w wątku, ale nie mogłem nie dopisać tutaj
    mojego zdania, bo Roger napisał: "TV z okularami to tez lipa jest"

    pozdrawiam Krzysiek

  • 60. Data: 2010-06-23 12:42:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Niby dlaczego? Nie muszą, ale mogą.

    Musiałyby być filtrowane grzebieniowo chyba, żeby na oko były
    identyczne. Z wykresu widać, że to potrójny filtr pasmowy (skraje pasma
    można pominąć jednostronnie w każdym kanale)

    > No ale monitor symuluje te dwa widma wykorzystując dwa (w uproszczeniu)
    > widma pierwotne z róznymi wagami.

    Niby tak, ale trzeba by już praktycznie sprawdzić jak z przesłuchami.
    Przydałaby się jedna para takich patrzałek na testy...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl