    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sesja z ChatGPT
    Date: Mon, 3 Apr 2023 12:53:45 +0200

    Hello Mateusz,

    Sunday, April 2, 2023, 3:51:41 PM, you wrote:

> [...]

    > Jako sztuczna inteligencja, korzystam z różnych źródeł informacji,
    > takich jak artykuły, książki i bazy danych, aby zapewnić dokładne i
    > wartościowe odpowiedzi na zadawane mi pytania. Oczywiście, moje
    > odpowiedzi są oparte na danych, które zostały mi przekazane podczas
    > mojego treningu. Jednakże, staram się zapewnić jak najbardziej
    > precyzyjne odpowiedzi, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu rozwiązania
    > swoich problemów.

    > Mam nadzieję, że moje odpowiedzi pomagają użytkownikom, a jeśli masz
    > jakieś sugestie, jak mogę poprawić swoją pracę, to chętnie je wysłucham."

    ===8<===
    Roman Mandziejewicz (SQUADACK)

    > Podaj indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu o współczynniku AL = 100

    Indukcyjność cewki na danym rdzeniu zależy nie tylko od liczby zwojów,
    ale również od innych czynników takich jak wymiary rdzenia, kształt,
    rodzaj materiału itp. Współczynnik AL jest jednym z parametrów
    określających właściwości rdzenia i jego wpływ na indukcyjność cewki.

    Dlatego też, aby określić indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu
    o współczynniku AL=100, potrzebujemy dodatkowych informacji. Można
    jednak obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki na danym
    rdzeniu, znając jej wartość dla innej liczby zwojów.

    Jeśli na przykład znamy indukcyjność cewki o 200 zwojach na tym samym
    rdzeniu, to możemy skorzystać ze wzoru:

    L2/L1 = (N2/N1)^2

    gdzie:

    L1 to indukcyjność cewki o N1 zwojach,
    L2 to szukana indukcyjność cewki o N2 zwojach.
    W naszym przypadku:

    L1 to indukcyjność cewki o 200 zwojach,
    N1 to 200,
    N2 to 100,
    AL wynosi 100.
    Podstawiając do wzoru, otrzymujemy:

    L2/L1 = (N2/N1)^2 = (100/200)^2 = 0,25

    L2 = L1 * (AL / 100) * (N2/N1)^2 = L1 * 0,25 = 0,25 * indukcyjność cewki o 200
    zwojach

    W ten sposób możemy obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki o
    100 zwojach na danym rdzeniu. Jednakże, wartość ta będzie tylko
    przybliżeniem i nie uwzględnia wszystkich możliwych czynników
    wpływających na indukcyjność.

    Roman Mandziejewicz (SQUADACK)
    > Mylisz się - współczynnik AL wyznacza indukcyjność zgodnie ze wzorem
    > L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2

    Przepraszam za pomyłkę i nieprecyzyjną odpowiedź wcześniej. Masz
    rację, współczynnik AL rzeczywiście określa indukcyjność cewki zgodnie
    ze wzorem L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2.

    W przypadku cewki o 100 zwojach i współczynniku AL=100, możemy
    obliczyć jej indukcyjność używając powyższego wzoru:

    L = N^2 * AL = 100^2 * 100 nH/zwój^2 = 1 000 000 nH = 1 mH

    Tak więc, indukcyjność cewki wynosi 1 mH. Jeszcze raz przepraszam za
    wcześniejsze nieporozumienie.
    ===8<===

    Jak widać, model doskonale ,,rozumie" problem i jest w stanie pracować
    na danych częściowych - nie zdefiniowałem N a model się ,,domyślił".
    ,,Zrozumiał" definicję współczynnika AL oraz jednostki.

    A ja się zastanawiam, czy cudzysłowy są jeszcze potrzebne...

    --
    Best regards,
    RoMan