    From: "Piotrek" <...@...ru>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Serwis Lenovo
    Date: Tue, 8 Sep 2009 22:41:31 +0200

    > Gwarancje Next Business Day Onsite z reguly sa bardzo komfortowe, ale tez
    > sporo kosztuja (nawet 20-25% ceny sprzetu). Z gwarancjami D2D juz bywa
    > roznie, a kwestia wymaganych dokumentow to raczej kwestia organizacji
    > serwisu (firmy takie jak Dell, HP, Toshiba maja centralne bazy i pomimo,
    > ze czesto outsourcuja serwis, przeplyw informacji jest sprawny).

    co do D2D to spotkalem sie z przypadkiem kiedy naprawa trwala 2 tyg(czas od
    wyslania sprzetu do powrotu do klienta) a przedluzyli gwarancje o 2
    dni(teoretycznie rzeczywisty czas naprawy :) chodzilo chyba o Gainwarda
    pozniej IIYAMA miala juz lepsza D2D po calej seri "udanych" monitorow gdzie
    sie wysylalo niektore sztuki po 3 razy :D i przywozil kurier monitora,
    przepakowywalo sie zepsuty i po temacie.

    co do gwarancji HP, to drukarki serwisowane lokalnie po serwisach i
    generalnie bez problemu, ale bywaly tez wysylki do ich centrum seriwsowego i
    raz przegieli jak zgubili wyslany sprzet :D
    2 mies sprawa sie ciagnela jesli mnie pamiec nie myli, pozniej mowili ze
    moge napisac reklamacje i zadac rekompensaty ale jakos nic mi do glowy nie
    przychodzilo wiec odpuscilem :)

    > Osobiscie mialem do czynienia z serwisami DELLa, HP czy 3Com (nota bene
    > wszystkie realizowane przez firme CSS, czyli de facto mialem do czynienia
    > z 1 firma :) ). Bardzo duzo dobrych doswiadczen.

    no ja z CSS raczej same zle, od kosmicznych wymagan z papierologa(na
    przykladzie omawiamych notebookow IBM/Lenovo(inny serwis nie wymagal tylu
    papierow:)
    az po pewne przegiecie gdzie jako ze RAM Serwis nie mial autoryzacji do
    wszystkich napraw to wspolpracowal z CSS i kiedys wciagnelo notebooka na 2
    mies w CSS.... teoretycznie czekali na czesci ale co oni robili to nie wiem,
    pozniej odeslali sprzet z protokolem i informacja ze naprawa trwala 3 dni
    !!!!
    po tym zadzwonilem do Lenovo polska i sie dowiedzialem ze CSS jest na
    okresie probnym bo wielu klientow sie skarzylo na niska jakosc obslugi i ze
    nie wiedza czy nie zrezygnuja z nich jako partnera serwisowego.
    jak to sie skonczylo to nie wiem, bo zmienilem firme w ktorej pracowalem i
    teraz sie tym nie zajmuje :)

    > Tylko HP wymagal faktury i gwarancji (glownie serwisowane drukarki),
    > pomimo, ze na pewno ma centralna baze danych.

    a ja faktur nie wozilem, tylko czyste karty gwarancyjne i wypelnialem na
    miejscu wg dancyh z bazy(podobnie robilem z Lenovo). w duzej firmie fkatury
    czasem ciezko znalesc a czystych kart gwarancyjnych sa cale pudla ;)
    to latwiej wypelnic na miejscu :)

    --
    pzdr
    piotrek