  • 1. Data: 2009-09-19 22:55:39
    Temat: Serwis: Canon - klasa jakości zestawu optycznego do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Pisałem tu już wcześniej, że wypuściłem z ręki Powershota G9
    i zdup... się mu obiektyw. Miałem też z wcześniejszej wpadki
    małą rysę na przedniej soczewce obiektywu... Najchętniej więc
    wymieniłbym cały obiektyw bo jednak są od rysy odblaski.

    Wycenę w serwisie dostałem 185 dolarów za naprawę kółek
    zębatych i prowadnic (czyli bez wymiany zestawu optycznego).

    Uznałem że to za dużo i odebrałem aparat bez naprawy...
    Postanowiłem powalczyć sam :-)
    Doświadczenie raczej mierne ale jakieś tam jest. Aparat już
    rozebrałem, każda śrubka jest w swojej dziurce przyklejona
    taśmą, więc nie powinno być problemu z montażem i jestem
    teraz gotowy na kupno zestawu optycznego...

    Wyszukałem w sieci do kupienia nowe zestawy naprawcze
    (optical unit). Jest to cały obiektyw, z matrycą zainstalowaną,
    brakuje mu tylko celownika, ale to mogę przełożyć ze starego.

    Cena $89 dolarów za CY1-6710-000 Grade B.
    Cena około $180 dolarów za Grade A...

    Czy ktoś się orientuje na czym polega system klas jakości
    u Canona w kontekście części zamiennych jak obiektyw?

    Sprzedawca twierdzi, że będzie to jakiś defekt niewidoczny
    po zainstalowaniu już w aparacie ale ja się jakoś boję że mnie
    buja lub samemu nie wiedząc zgaduje i chodzi o jakieś defekty
    toru optycznego, soczewek, itp.

    Gdzie o tym mogę poczytać? W googlach nie umiem wyszukać...

  • 2. Data: 2009-09-20 09:57:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Gdzie o tym mog poczyta ? W googlach nie umiem wyszuka ...

    moze wprost u canona ?
    napisz zapytaj.
    moze trafisz na kogos , kto bedzie wiedzial.
    szansa nie wielka ale przynajmniej bedziesz mail dopowiedz z
    kompetentnego zrodla - nawet gdyby byla milczeniem.

  • 3. Data: 2009-09-20 19:13:39
    Temat: Re: Serwis: Canon - klasa jakosci zestawu optycznego do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    p.googlegroups.com...

> [...]
    > szansa nie wielka ale przynajmniej bedziesz mail dopowiedz z
    > kompetentnego zrodla - nawet gdyby byla milczeniem.

    Po dalszej rozmowie ze sprzedawca okazuje sie, ze ten system
    klas jakosci nie jest Canona i ze czesc na wymiane nie pochodzi
    od Canona. Nie bardzo wiem co to znaczy dokladnie, bo w ofercie
    napisano wyraznie ze to jest "brand new OEM canon part" a jednak
    nie pochodzi od Canona - cos tu smierdzi i chyba sobie odpuszcze.
    Z drugiej strony nie mam gwarancji, ze inna aukcja z tym obiektywem,
    tym razem wyceniona na $165+S&H tez nie jest takim samym
    Grade B a tylko ten sprzedawca sie tym faktem nie chwalil? :-)

  • 4. Data: 2009-09-20 19:32:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > tym razem wyceniona na $165+S&H tez nie jest takim samym
    > Grade B a tylko ten sprzedawca sie tym faktem nie chwalil? :-)

    To prostsze niż myślisz - sorty o których mowa dotyczą części z rozbiórek
    mniej lub bardziej pogryzionych aparatów. Jak część jest nierozróżnialna
    od fabrycznej to dostaje sort A, jak widać ślady czy to śrubokręta czy
    czegoś - jest B. Przy "C" można spodziewać się np porysowanej soczewki.

    d.

  • 5. Data: 2009-09-21 12:28:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> wrote in message

> [...]
    > od fabrycznej to dostaje sort A, jak widać ślady czy to śrubokręta czy
    > czegoś - jest B. Przy "C" można spodziewać się np porysowanej soczewki.

    Pogryzionych?? Przez termity czy niedźwiedzie? :-))) O co chodzi? :-)))

    Sprzedawca twierdzi ze to jest "new OEM Canon part". Nie moze
    byc "new" i jednoczesnie z "rozbiorki pogryzionego" :-)
    No chyba ze ja czegos tu nie rozumiem albo ktos cos sciemnia...

  • 6. Data: 2009-09-21 15:34:04
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości.

> [...]
    > byc "new" i jednoczesnie z "rozbiorki pogryzionego" :-)
    > No chyba ze ja czegos tu nie rozumiem albo ktos cos sciemnia...

    Przedmowca dosc trfnie to ujal - w klasie A mozesz dostac
    cos z rozbiorki ale bez sladow uzywania albo nawet
    nowa czesc zamienna, ktora nigdy montowana nie byla
    a polezala w magazynie albo klient zwrocil (juz nie jest nowa...) itp.
    Dosc powszechnie stosowany system oznaczania zuzycia na ebayu.
    ---