eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSerwis Asus i nieuwzględniona reklamacja › Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
  • Data: 2010-07-26 20:16:56
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 20:02:07 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Piotr M pisze:
    >> Witam.
    >>
    >> Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a
    >> właściwie kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy
    >> użytkownika. Gdy reklamacje nie są uwzględniane to klient jest obciążany
    >> kosztami transportu,
    > (...)
    >> I taka to historia pozbycia się oryginalnego zasilacza wartego 150zł i
    >> potrzeba zakupu drugiego, zamiennika za ok 50zł lub oryginału 3x droższego.
    >
    > 1. kupiłeś go w sklepie czy wysyłkowo? jak w sklepie, to nie bardzo mają
    > prawo wysyłać towar na Twój koszt. tzn mogą Ci powiedzieć ze ich zdaniem
    > to uszkodzenie mechaniczne, ale przesądzające zdanie ma producent i
    > jeśli żądasz jego opinni - to moze bedzie trzeba ponieść koszty równe: i
    > tu pojawia sie cena. bez tego - nie płacisz.
    > (dobrze ze do chin nie wysłali umyśłnym kurierem - bo byś musiał
    > mieszkanie sprzedać zeby kuriera spłacić)\

    Kosztami przesyłki obciąża serwis, nie sklep w tym przypadku - Asus ma
    serwis D2D i to on opłaca kurierów. Sklep nie dokonuje ekspertyzy (nie ma
    takiego prawa w ogóle) w celu orzeczenia czy uszkodzenie jest mechaniczne
    czy nie, opiera się na opinii autoryzowanego serwisu.


    > 2. uszkodzny sprzęt jest Twoją własnością i masz prawo żądać jego
    > zwrotu. wyobraź sobie ze uszkodziłeś silnik we Fiacie - też Ci go
    > zutylizują? Zabierając Ci zasilacz, odebrali Ci prawo przedstawienia go
    > niezależnemu rzeczoznawcy. wygrasz tą sprawę przed każdym sądem.
    > pofatyguj sie do Urzędu miejskiego, pogadaj z rzecznikiem praw konsumenta.

    Ależ oczywiście, ma prawo rządać zwrotu, podobnie jak serwis ma prawo
    rządać zwrotu kosztów przesyłki przy nieuzasadnionym rządaniu naprawy
    gwarancyjnej.




    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: