  • 21. Data: 2014-10-03 20:28:53
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    > jak żyletka.

    Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają spore
    podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :)
    --
    Jacek

  • 22. Data: 2014-10-03 21:44:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Spokojnie możesz jeździć dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to że za
    > kilka tysięcy km czeka Cię wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem
    > na zimne - czyli coś w stylu 60 tys przebiegu bądź 5 lat? Markowy pasek
    > jeżeli nie ma jakichś wycieków powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a
    > nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

    Kto da więcej ?

    Mój pasek zerwał się jak miał nieco mniej niż gwarantowane.

  • 23. Data: 2014-10-03 22:05:18
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    nadir wydumał(a) w news:542edaeb$0$18077$65785112@news.neostrada.pl :
    e-bez-ostrzezenia/art
    > Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrządu niczym nie grozi.
    > Osobiście przeżyłem awarię w takim silniku i nic poza samym paskiem się
    > nie uszkodziło.
    > Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie można narobić sobie bigosu.

    ...a o jakim modelu silnika rozmawiamy? Może doczytasz?
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 24. Data: 2014-10-03 22:07:32
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:542e9994$0$18085$65785112@news.neostrada.pl :
    e-bez-ostrzezenia/art
    > Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec polemika
    > na ten temat z Tobą jest zupełnie bez sensu.

    Już przeczytałem sporo na temat twojej "wiedzy" :) Rzeczywiście, powala.
    Jeszcze szukasz czegoś w świecach żarowych czy pompowtryskach? :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 25. Data: 2014-10-03 22:15:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "MichaelData(R)" <s...@o...com> wrote in message
> [...]
    e-bez-ostrzezenia/artyku
    > Polecam ci to przeczytać ale nie mam pewności czy to ogarniesz.

    to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda
    artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego
    jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione

    uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
    niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
    jeszcze dziesiatki tysiecy km

    wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa,
    nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
    producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum
    10 latach

  • 26. Data: 2014-10-03 23:11:28
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-03 22:15, m4rkiz pisze:
> [...]
    > niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej

    Te zawory żeby wymienić to trzeba było zdjąć głowice, tak? Potem
    sprawdzenie głowicy na ewentualność pęknięcia
    zakup zaworów
    uszczelka głowicy
    planowanie
    docieranie zaworów
    uszczelniacze
    nowe płyny
    kompletny rozrząd z pompą wody

    to dużo więcej niż wymiana samego rozrządu z pompą cieczy chłodzącej!

> [...]
    > nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
    > producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po

    Zależy gdzie stanie wóz. Ogólnie rzecz biorąc zatrzymanie pojazdu nie
    tam gdzie chce kierowca a gdzie zatrzymuje się wóz niestety grozi
    śmiercią kierowcy;/
    https://www.youtube.com/watch?v=N6bVLl2cwYM

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smier
    telny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokow
    ana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/index.php/informacje,new
    s,zmienial-kolo-wjechal-w-niego-tir,90115.html

  • 27. Data: 2014-10-03 23:21:30
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze:

> [...]
    > Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre.
    >
    > Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm,
    > wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

    > Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco
    > mniejszy :-)
    > Pomijajac mozliwe niespodzianki.
    > Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko.
    > Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba
    > chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.

    Żeby samemu co kol wiek zrobić trzeba mięć mnóstwo wiedzy popartej
    praktyką np robić coś pierwszy raz z kimś kto już popsuł wiele rzeczy i
    już wie jak robić dobrze żeby działało albo kosztowniejsze napsuć
    samemu. Niektórych rzeczy bez treningu z profesjonalistą nie ma
    możliwości zrobić. Druga rzecz to narzędzia przekraczające wartość
    usługi od chodź by właściwy klucz dynamometryczny.
    Kolejna rzecz miejsce do pracy. Jeżeli jest to pod chmurką to w Polsce
    właściwie są an to 3 miesiące później jest za chłodno i mnóstwo
    elementów z przedmiotów z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze się
    łamie.
    Naprawiam sam jest tak pisane że zwykły świeżak nic nie zrobi, do tej
    literatury już trzeba mieć bardzo solidne podstawy chodź by
    zabezpieczanie auta po odkręceniu kół. Bez solidnych podstaw niestety
    słyszy się o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/

  • 28. Data: 2014-10-03 23:21:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    >
    > uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
    > niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily

    Był taki jeden co miał mi silnik naprawić za 2000 a ostatecznie zapłaciłem
    mu 2700 po czym okazało się, że muszę samochód oddać jeszcze innemu by mi
    doprowadził go do sprawności. U Ciebie też tak bajecznie tanio ?

> [...]
    > nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
    > producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po

    To jak się chce do kościoła jeździć. Jak chcesz zrobić np kolejne 100
    tysięcy to wymiana paska jest oczywistością.

  • 29. Data: 2014-10-04 07:41:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Radek D pisze tak:

> [...]
    > 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km
    > czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to

    Ostatnim razem jak byłem na przeglądzie, wracam z biura wesoły, chowam
    dokumenty a tu jakaś dziewucha na mnie zerka, dosyć ładna ale chyba
    patola. Idzie za mną, myślę żebraczka.

    - Przepraszam może jedzie pan na .... ? Bo samochód mi nie przeszedł
    przeglądu i chce wrócić do domu.

    - tak jadę

    Ledwo centralny stuknął a ta już pcha się do auta. Myślę złodziejka
    jakaś. No ale nic obmacałem się gdzie portfel i gdzie komórka.

    Jedziemy. no i zaczyna że przegladu nie przeszedł i ona nie wie co
    robić. Stara Corsa cały czas mocno dymi na biało. No to jej mówię że
    prawdopodobnie uszczelka pod głowica padła ~300zł.

    I teraz gwóźdż programu. Mówi a to ja chyba nie będę naprawiać bo się
    nie opłaca tylko oddam na złom.

    Z trudnością utrzymałem tor jazdy wewnątrz pasa. O mało nie przytarłem
    krawężnika lewym kołem. Po powrocie na bazę laliśmy z kolezkami do
    rozpuku.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 30. Data: 2014-10-04 07:47:48
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "depros" <d...@g...com> wrote in message
> [...]
    > nowe płyny
    > kompletny rozrząd z pompą wody
    > to dużo więcej niż wymiana samego rozrządu z pompą cieczy chłodzącej!

    ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta
    wymienione zawory i zalozona

    na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania

    wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow

    oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy
    producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal
    bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne
    podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci
    ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje

    nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien

    --
    http://db.org.pl/