eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySens wymiany paska rozrządu › Re: Sens wymiany paska rozrządu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 Oct 2014 21:51:09 +0200
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0
    SeaMonkey/2.29.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    References: <542dbdee$0$12624$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0kfmk$le1$1@node1.news.atman.pl>
    <lvuhcbsqck57$.o1s07cwlkdea$.dlg@40tude.net>
    <m0m7kr$fi5$1@node1.news.atman.pl>
    <buwkb57vkwkh$.gq9crzehxkxs.dlg@40tude.net>
    <m0op7o$5di$3@node1.news.atman.pl>
    <so1jqt2bx98m$.g7ng5evmbn0g.dlg@40tude.net>
    <m0p3dv$gtf$1@node1.news.atman.pl> <m0p72v$a11$1@mx1.internetia.pl>
    <m0r4lo$l4l$3@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 44
    Message-ID: <5432f2af$0$12621$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.211.132
    X-Trace: 1412625071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12621 83.31.211.132:18424
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546242
    [ ukryj nagłówki ]

    k...@g...com pisze:

    > Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek rozrządu do
    głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.
    >

    Kogutku, ty znów p... bez sensu.

    Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory
    spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo
    spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem.

    Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to
    minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania.
    Dobry współczynnik mocy z pojemności silnika to głównie dobre
    napełnianie i opróżnianie cylindrów - czyli duże wzniosy zaworów. W
    efekcie dochodzimy do układu kolizyjnego - jak ci rozrząd stanie bo się
    napęd rozrządu urwał (najczęściej rwą się paski, prawie nie rwą się
    łańcuchy, te prędzej pokrywę rozrządu objętą strefą smarowania silnika
    przetrą i do utraty oleju doprowadzą, najrzadziej nawala rozrząd z
    wałkiem królewskim) to nie ma pomiłuj - wałek może się zatrzymać w
    takiej pozycji że któryś zawór jest maksymalnie otwarty... I nieważne -
    wałek górny pchający zawory bezpośrednio czy dolny przez popychacze i
    klawiaturę. Strzał w zawór z tłoka to urwanie grzybka, walenie tym
    grzybkiem po wnętrzu cylindra - bo silnik choć nie pali to rozpędem się
    jeszcze kręci.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: