  • 81. Data: 2014-06-30 18:21:32
    Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 17:18:05 +0200, Marcin N napisał(a):

    > No to z czym masz problem?
    > Myślisz, że ludzie niczego nie potrafią nauczyć się bez CERTYFIKOWANEGO
    > PAŃSTWOWEGO INSTRUKTORA?

    Kur.... Chyba zaczne rysowac.
    Nie mam nic przeciwko temu, zeby ludzie uczyli sie sami, tylko nie
    chcialbym, zeby sie uczyli NA DRODZE. A obserwujac, jak bardzo
    odpowiedzialnie jezdza uzytkownicy naszych drog, mam pewne watpliwosci.
    Teraz wyrazilem sie jasniej?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 82. Data: 2014-06-30 18:36:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > U mnie to samo plus skladanie sie do zakretu. I tu najbardziej szkodza
    > przyzwyczjenia z roweru.

    To na jakich ty rowerach jeździłeś? I gdzie? Poza jazdę składakiem po
    podwórku nie wyszedłeś? Zawsze rowerem kierowałeś całkowicie z rąk,
    nigdy ciałem? Wiesz co by było gdybyś przy prędkości normalnej jazdy w
    szosówce spróbował skręcić kierownicę wokół jej osi? W motocyklu coś
    takiego powoduje że się z kierownicą uszarpiesz - ale jako - tako
    skręcisz. Na szosówce nie ma zmiłuj - to jest zwiedzenie krajobrazu,
    reakcja roweru będzie nieproporcjonalnie duża do twoich oczekiwań...

    --
    Darek

  • 83. Data: 2014-06-30 18:40:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Burak napisał:
    > Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Tyle że są tacy bez doświadczenia co to uparcie próbują walczyć z
    > maszyną sprowadzając ją do pionu w zakręcie.

    Och, znaczy w wyścigach motocyklowych startują tylko tacy bez
    doświadczenia - całe pół dupy zwieszają z motocykla byle go bliżej pionu
    utrzymać...

    Pytanie za pińć złotych dla mistrzów motocykla po kursach - a skręt
    ślizgiem przedniego koła to kiedyś robiliście?

    --
    Darek

  • 84. Data: 2014-06-30 18:44:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-30 18:21, Maciek wrote:

    > A obserwujac, jak bardzo
    > odpowiedzialnie jezdza uzytkownicy naszych drog, mam pewne watpliwosci.
    > Teraz wyrazilem sie jasniej?

    Zwracam tylko uwagę, że piszesz o tych nauczonych przez certyfikowanych
    nauczycieli i po państwowym egzaminie z jazdy po łuku i ruszaniu bez
    cofania. I to najlepiej pokazuje, że tak naprawdę powinno być jak w USA
    - prawko powinno być formalnością, bo tak naprawdę albo przychodzisz na
    egzamin już umiejąc (przed kursem), albo będziesz się uczył dopiero jak
    dostaniesz PJ. Bo w to, że ktoś się nauczył jeżdzić na kursie to chyba
    tylko naiwniacy wierzą:P

    Shrek.

  • 85. Data: 2014-06-30 18:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
> [...]
    >albo będziesz się uczył dopiero jak dostaniesz PJ. Bo w to, że ktoś
    >się nauczył jeżdzić na kursie to chyba tylko naiwniacy wierzą:P

    No nie, uwazam ze kurs duzo daje, w koncu sporo ludzi sie tam naprawde
    uczy jezdzic.
    No i uwazam ze fachowy instruktor jest lepszy niz tatus, szczegolnie w
    aucie z niedomagajacym recznym.

    Aczkolwiek ... 400 mln Amerykanow jakos jezdzi dzieki tatusiom ..

    J.

  • 86. Data: 2014-06-30 18:53:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, June 30, 2014, 6:40:59 PM, you wrote:

    [...]

    > Pytanie za pińć złotych dla mistrzów motocykla po kursach - a skręt
    > ślizgiem przedniego koła to kiedyś robiliście?

    Jestem miszcz motocykla bez kursa ale Junakiem 40 lat temu jechałem ;)
    I jak sobie przypomnę, to mam wrażenie małej realności takiego
    manewra. Raczej bym nie podołał :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2014-06-30 18:59:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-30 18:50, J.F. wrote:

    > No nie, uwazam ze kurs duzo daje, w koncu sporo ludzi sie tam naprawde
    > uczy jezdzic.

    Może i dużo, ale uczysz się i tak po kursie (albo bez PJ przed, jak w
    przypadku sporej części motocyklistów). W przypadku wiekszego skutera
    wystarczy znajomość przepisów i ostrożna jazda na początek. W sumie
    dokładnie tak samo jak na samochód - niby przepisy znasz, niby jakąś
    wiedzę masz, ale podstawa to ostrożna jazda na początek - jak zaraz po
    PJ zaczniesz zapierdalać, to pewnie się zabijesz (i jeszcze kogoś może).
    PJ w żadnym razie nie chroni przed "uczeniem się na drodze" czego kolega
    przedpisca chciałby uniknąć - to gdzie do jasnej cholery się uczyć jazdy
    w warunkach drogowych jak nie na drodze???

    > No i uwazam ze fachowy instruktor jest lepszy niz tatus, szczegolnie w
    > aucie z niedomagajacym recznym.
    >
    > Aczkolwiek ... 400 mln Amerykanow jakos jezdzi dzieki tatusiom ..

    I na rowerach i na nartach i na kajakach i na skuterkach - to Polacy,
    którzy jak wiadomo znają się jak żadna nacja na drogownictwie. A w
    USAiach się nie znają i nie wiedzą, że się nie da, to i dzięki tatusiom
    samochodem nauczą się jeżdzić:P

    Shrek.

  • 88. Data: 2014-06-30 19:26:25
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "giecik" wrote in message news:lorl70$160$1@news2.ipartners.pl...

    >Motorower to według definicji nie jest nawet pojazd silnikowy :)

    Nie pisałem o pojazdach silnikowych (z definicji) a o jednośladach z
    silnikiem, jakbyś nie zauważył. I dalej jest ich niedużo w Warszawie.

    --
    Alek 'Axel' Bereza

  • 89. Data: 2014-06-30 19:38:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-30 18:21, Maciek pisze:

> [...]
    > chcialbym, zeby sie uczyli NA DRODZE. A obserwujac, jak bardzo
    > odpowiedzialnie jezdza uzytkownicy naszych drog, mam pewne watpliwosci.

    Nie. Nie wyraziłeś się jaśniej. Z jednej strony widzisz, że ci, którzy
    mają prawko - i tak nie są asami, a z drugiej chcesz wymagać, żeby ci
    nowi też szli tą drogą, bo inaczej "przecież sami się nie nauczą".

    --
    MN

  • 90. Data: 2014-06-30 19:43:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-30 11:50, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 27 Jun 2014 20:36:27 +0200, w
    > <e8uov9qfa56e$.1ddumzc7notba$.dlg@40tude.net>, Maciek <d...@p...onet.pl>

    > Super :). Co więc polecacie fajnego i w jakiej cenie są takie 2 kółka? :)

    http://motocykle.honda.pl/pl/motocykle/modele/scoote
    r/pcx125150.html

    13 tysięcy i jest Twój.

    --