  • 31. Data: 2014-06-29 09:33:16
    Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 00:25:42 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Akurat jezdze na jednym i drugim. Moim zdaniem zdecydowanie latwiej opanowac
    motocykl przy 100km/h niz rower szosowy. Motocykl jest stabilniejszy (odpornosc na
    podmuchy wiatru), ma lepsze hamulce, lepsza przyczepnosc i ma amortyzacje. 100km/h na
    wspolczesnym motocyklu to niewielka predkosc, na lekkiej szosowce juz jednak spora.

    Porownanie jest RoMana, nie moje.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 32. Data: 2014-06-29 10:53:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jun 2014 23:48:03 +0200, WOJO napisał(a):
    > Nie każdej, nie każdej...

    > A pewnie, że mam - kodeks jest w tym względzie wyjątkowo szczegółowy. :)

    Tam jest powolanie na inspektora ktory mowi o jakis zmianach w 2013.
    Aktualny stan
    6) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprze-kraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy lekkiej,
    c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    ze-społu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust.
    2,
    d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

    2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba,
    która zdała część prak-tyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną
    wpisem do prawa jazdy.

    Na ile rozumiem - do sumy DMC 3.5t nie ma watpliwosci i wystarczy samo
    B.

    J.

  • 33. Data: 2014-06-29 12:09:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Sunday, June 29, 2014, 9:33:16 AM, you wrote:

    > Porownanie jest RoMana, nie moje.

    Ale chwileczkę - czegoś nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-06-29 12:47:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 12:09:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale chwileczkę - czegoś nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi?

    Wszystko zrozumialem, tylko moim zdaniem porownanie jest nietrafne. Rowerem
    sie na co dzien nie jezdzi z motocyklwoymi predkosciami.

    Ale co to ma w ogole do rzeczy?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 35. Data: 2014-06-29 13:05:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Sunday, June 29, 2014, 12:47:51 PM, you wrote:

    > Wszystko zrozumialem, tylko moim zdaniem porownanie jest nietrafne. Rowerem
    > sie na co dzien nie jezdzi z motocyklwoymi predkosciami.

    Ale dlaczego kierujesz to do mnie - nie ja porównywałem.

    > Ale co to ma w ogole do rzeczy?

    To czego się pieklisz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2014-06-29 13:53:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 13:05:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > To czego się pieklisz?

    Ja sie nie piekle ;)

    V czyli peace, man.

    Mam nadzieje, ze histeryzuje na zapas, ludzie sie wykaza odpowiedzialnoscia
    itd.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 37. Data: 2014-06-29 14:29:01
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Na ile rozumiem - do sumy DMC 3.5t nie ma watpliwosci i wystarczy samo B.
    Odpowiedzi należy poszukiwać w zagadnieniach B+E.
    Czepiam się stosunku masy przyczepy i pojazdu ciągnącego.
    Warunki szczególne dotyczące różnicy w masach tych pojazdów i obowiązku
    posiadania hamulca w przyczepie dla pewnych przypadków.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 38. Data: 2014-06-29 15:28:31
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Spokojnie wystarczyłyby zasady mówiące że w obrębie kategorii ABCD,
    > posiadacz kategorii wyższej może kierować wszystkim niżej, bo nie jest to
    > nic specjalnie skomplikowanego, a kursy PJ też raczej niewiele warte.
    Z całym szacunkiem, ale gadasz głupoty.
    Sam pierwszy raz na motocyklu siedziałem, kiedy prawko B miałem już dobre
    kilkanaście lat.
    Uwierz, mając kat. B, nie powinieneś automatycznie mieć uprawnień na
    motocykl!

    > No ale oczywiście teraz mamy szalonych urzędasów u władzy i jeżeli mnie
    > pamięć nie myli 18 kategorii praw jazdy, bo ktoś wymyślił że kategoriami
    > będzie walczył ze śmiercią na drogach - powodzenia mu życzę...
    I tu też pozwolę sobie na małą dygresję.
    Nie chodzi o bezpieczeństwo, a kasę za badania, kursy, egzaminy... :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 39. Data: 2014-06-29 19:15:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-29 15:28, Użytkownik WOJO napisał:
> [...]
    > dobre kilkanaście lat.
    > Uwierz, mając kat. B, nie powinieneś automatycznie mieć uprawnień na

    Bzdura.
    Jak czytam czego uczą aktualnie na kursie na A (zaliczenia egzaminu)
    to nie widzę problemu czy ktoś się będzie uczył motocykla mając A
    czy tylko B. Pocieszające jest że ma już prawo jazdy i zna podstawowe
    przepisy ruchu drogowego. W odróżnieniu od specjalisty lecącego
    na motorowerku często z powiększonym cylindrem tylko na podstawie
    posiadania dowodu osobistego.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2014-06-29 20:53:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-29 14:29, WOJO pisze:

    > Czepiam się stosunku masy przyczepy i pojazdu ciągnącego.
    > Warunki szczególne dotyczące różnicy w masach tych pojazdów i obowiązku
    > posiadania hamulca w przyczepie dla pewnych przypadków.

    To są już inne kwestie, nie dotyczące uprawnień.