    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seba leciał 314km/h
    Date: Tue, 24 Oct 2023 10:49:15 +0200
    <uh2vg5$f39$5$Robert_W@news.chmurka.net> <uh2vt9$2d19b$1@dont-email.me>
    <uh30b0$f39$6$Robert_W@news.chmurka.net> <uh32e3$2dia3$1@dont-email.me>
    <efkzhggsoy91$.16m16qyvm28c0.dlg@40tude.net>
    <uh5mrm$342ii$2@dont-email.me> <uh602n$2i58b$2@news.icm.edu.pl>
    <uh608d$36m1o$1@dont-email.me> <uh60ln$2i58b$4@news.icm.edu.pl>
    <uh60v4$36m1o$3@dont-email.me>
    <1b9zks9yccxab$.1pncp814yac6k.dlg@40tude.net>
    <uh662f$3861t$1@dont-email.me> <uh6l0p$1kk8i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <uh6m7o$3cabp$1@dont-email.me> <uh6n2e$1klom$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <uh6qlm$3dgjl$1@dont-email.me>

    On Tue, 24 Oct 2023 00:04:10 +0200, heby wrote:
> [...]
    > słupek, to ostro w prawo, sekunda i dwa obroty w lewo.
    >
    > Zasada ta, tak cenna, że mówił o niej z uniesieniem i wręcz wierszem
    > (podkreślając, że nigdzie indziej tak sprytnego sposobu nie uczą!
    > (uczyli innych, równie iditycznych)), okazała się słabo sprawdzalna w
    > rzeczywistości. Jak się okazało, prawdziwe samochody na parkingu nie
    > mają słupków! Prawo jazdy okazało się 10x łatwiejsze, jak przestałem
    > słuchać tego typo porad a zacząłem używać wyobraźni, gdzie mi się kończy
    > samochód. W przypadku Malucha było to nawet mało związane z wyobraźnią.

    Ale jesli sie nie myle, to wtedy egzamin zdawałes na słupkach.
    No to instruktor uczył na słupki, a jezdziles takim samochodem jak na
    egzaminie.
    A potem, jak juz miałes PJ, to mogles sobie pocwiczyc na parkingu :-)

    > Zachowaj rozsądek i tyle.
    > Ilość przelatujacych imbecyli lewym pasem z >200 było już na setki w
    > mojej żałosnej karierze kierowcy.

    Nie wiem ile przejechales, ale z dala od Warszawy to IMO rzadkosc.
    Co nie znaczy, ze sie nie zdarza.
    No i Unii zyjemy - nigdy nie wiadomo, kiedy pojedziesz przez Niemcy,
    i trzeba pilnowac tych co 200 i tych co 300 ..

    > Mam odruch patrzenia w lusterko lewe
    > dłużej na autostradzie niż w mieście. Ile sekund? Ile trzeba. Ale że 3
    > czy 4, to nie mam takiej zasady. Może być i 10. I bywało, że to
    > uratowało mi życie. Zaznaczam jednak, że dzikiego wyprzedzania na
    > jednojezdniowej 1-ce (z wyprzedzaniem na 4-go), na początku 200x, nie
    > obserwuje od lat. Kultura ogólna wzrosła,

    Czy ruch wzrósł, szerokosci i nowe autostrady i ekspresówki?

    Ruch wzrósł i czesto nie ma miejsca na wyprzedzanie, szerokich drog
    z 2 (1+1) pasami ruchu i poboczem juz nie robią, a tam gdzie były
    przydatne jest dzis ekspresĂłwka ...

    > za to pojawiło się więcej
    > ekstremów, co pewnie wynika z typowego dla kapitalizmu korelowania się
    > pieniędzy z idiotami.

    Stac ludzi na 500KM :-)

    Moc tanszych samochodów tez sporo wzrosła, teraz te 200 nie jest
    problemem.

> [...]
    > policyjną, co najwyraźniej miało istotne znaczenie. Nigdy nie udało mi
    > się dowiedzieć czym policyjna różni się od normalnej, ale w przypadku
    > logiki prawniczej też mi się nie udało i już zrezygnowałem z dociekania.
    >
    > Np. "Logiczne jest, że jak jechałem na autostradzie 130, to jak z niej
    > zjadę mogę sobie pojechać 110" i inne takie gówna w poprzek przepisów
    > [1]. Nie zdziwiło mnie wobec tego mocno, jak się dowiedziałem kilka lat
    > później, że na zajęcia jeździł autobusem. Prawko mu zabrali za
    > przekroczenie punktów. W sumie to nie wiem czy jako wykładowca czy

    Ale na zwyklych drogach rzadko stoją z radarem.
    A 108/90 ...

    > [1] Jeszcze jedno mi się przypomniało: "Nigdy nie parkuj tyłem, to
    > bardzo trudne i nikt tego nie robi". Obecnie 99% moich parkowań
    > prostopadłych jest tyłem (robie wyjątek dla "pod kątem") i zawsze miło
    > wspominam tego pajaca, szczególnie oglądając jak się ludzie na około
    > mnie męczą na parkingach przodem, słuchając takich debilizmów na
    > kursach, od kolegĂłw i rodzicĂłw.

    Rada dziwna ... z czasów, gdy nie było bocznych lusterek?
    Ale wiesz, ze nie wolno tyłem do budynku?

    > Tak że ... ogólnie nie ma co uogólniać. Rozsądek powinien wystarczyć.
    > Kierowcy i rodziny z KIA nie dało się uratować żadną zasadą. Pozostaje
    > mieć nadzieję, że koleś z bolida beknie za morderstwo.

    Albo sąd ziobrowe zakusy poskromi, i stwierdzi, ze to jednak wypadek.
    Co nie znaczy, ze wyjdzie wolno, moze pare lat posiedziec.
    I doĹźywotni zakaz prowadzenia pojazdĂłw? Nie wiem, czy zasadny ...

    J.