    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 10 Jun 2014 23:28:23 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <ln4gr0$s8$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <ln511d$2t3$1@node1.news.atman.pl>
    <53960a7f$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <ln56ad$mcc$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ln71e2$f1l$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <ln7mh4$59b$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 10. Juni 2014 21:32:31 UTC+2 schrieb Marek:

    > I o tym właśnie mówię. Obserwowałem to, co jest niemożliwe. Mało tego,
    >
    > dałem Ci link do człowieka, który miał identyczny problem do mojego.
    >
    > Czyli jest już nas dwóch, co doświadczyli takiego efektu. Mówiłem też,
    >
    > że część testów robiłem w sklepie. Nakładałem kolejno filtry i
    >
    > sprawdzałem czy potrafię odczytać jakiś drobny druczek. Nie było tam
    >
    > światła w obiektyw skierowanego. Jedynie przy droższych filtrach nie
    >
    > było mydła. Doświadczyłem więc niemożliwego i tego nie jesteś w stanie
    >
    > zaakceptować.

    sa ludzie , ktorze sa swiecei przekonani , ze widzieli UFO. nie oznacza to , ze Ufo
    istnieje.
    nie watpie , ze cos takiego zaobserwowales, watpie , ze przyczyna byl filtr
    UV.zrobilem tysiace pomiarow obiektywow i nie masz szans sprawdzic w sklepie na oko
    na monitorku monitoru .

    konkretnie - paaietasz jaki to byl filtr i jaki obiektyw.?

    > A co do tego ma AF?

    ma i to b. duzo.
    poczytaj cos na ten temat.

    >Zalep obiektyw marmoladą i spróbuj ustawić AF czy MF

    filtr UV nie jest sloikiem marmolady , nie przedsadzaj.
    nie omawiamy przypadku zasmarowanego filtra , a przypadek nowego filtra , ktory
    sprawdzasz w sklepie.

    Nie masz najmniejszych szans na oko w sklepie na monitorze aparatu rozroznic filtry
    pod wzgledem rozdzielczosci. NIe da sie - nie ta metoda pomiarowa.

    Powod dla ktorego spadla rozdzielczosc obiektywu (jak sadziszu , ona nie spadla ) byl
    inny.

    w najgorszych filtrach nie pomierzylem spadku ostrosci ( MTF)
    dopiero po zasmarowaniu tluszczem , potezny odcisk palca ,jakie sie raczej rzsdko
    zdarzaja spadek wyniosil 5% - mierzone jako MTF 50. tego sie golym okiem nie widzi.

    Nie ma zadnych meldunkow , donosow , skarg , ze slaby filtry UV obnizaja
    rozdzielczosc obiektywu poza przypadkiem pod swiatlo , czyli pogorszenia obrazu
    wskutek flar. Niektorzy opdejrzewaja , ze UV ma wplyw na prace af i z filtrem UV
    ostrzy gorzej - nie ma na ten temat zadnych wiarygodnych pomiarow , tego nikt nie
    stwierdzil , a ludzie pisza czesto co im sie wydaje. Przyczyny moga lezec gdzies
    indziej.

    jesli pamietasz to podaj oznaczenie tego filtra.