  • Data: 2014-06-09 14:37:51
    Temat: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 9. Juni 2014 12:43:01 UTC+2 schrieb Marek:

    > Nie oczekuj� przyk�ad�w, teorii itp. Jedyne co chcia�em wykaza�, to, �e

    > wbrew Twojej opinii da si� bardzo szybko usun�� AC bez specjalistycznych

    nie zapominaj o tym , ze mowimy o AC z fisheya , ktora jest parokrotnie wieksza od
    tej z obiektywow rektylinearnych.
    o ile w rektylinearnych mozna ja stosunkowo latwo i szybko usunac , to dla FE nie
    jest sprawa taka prosta.
    metoda ktora zastosowales zastepuje barwne obwodki szarymi , przez co AC tak nie
    kluje w oczy , ale jednoczesnie w przypadku zdjec z fisheye wprowadza degradacje
    koloru w innych miejscach - trzeba poprawiac recznie , a tego tak automatem za 10
    sekund nie zrobisz.
    rozumiem ze opierasz swoje wywody na doswiadczeniach sprzed lat w oparciu o obiektywy
    rektylinearne , ja cwiczylem temat na fisheyach. w zasadzie aktualnie nie ma rownie
    dobrej alternatywy dla LT lub wolarki DxO . Mnie bardziej odpowiada LT.
    Pluginy dla PS czy filtry dla Ps dzialaja tak sobie , pomijajc fakt ze LT prowadzi
    obliczenia na danych z RAW po demozaikowaniu , co ma prowadzic do lepszych wynikow
    obliczen, ale to juz drobiazg.

    dobry sposob usuwania AC ma corel paintshop , ale przy zbyt duzej AC jak z FE czasami
    identyfikuje ja jako zamierzony kolor i nie koryguje. Jesli jednak uzna, ze otoczka
    jest wynikiem bledu optycznego, wowczas sprawnie i ladnie usuwa.