  • 71. Data: 2011-08-16 22:12:27
    Temat: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2011, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" j2e928$t4o$...@n...onet.pl

    > Dlaczego duża? Jeden człowiek nie może zakupić całego sklepu naraz?

    Może, ale jeszcze sędzia musi klepnąć wersję że to był "zakup
    konsumencki". I to jest pierwsza sprawa, mniej istotna
    (niemniej zakładając prawidłowe działanie organów prawnych,
    takie podejście nie ma prawa przejść).
    Druga i ważniejsza to fakt, że jak wykupi cały sklep NARAZ
    to przesyłka będzie JEDNA.
    Szkoda zdecydowanie niższa niż kilka czy kilkanaście tysięcy drobnych,
    oddzielnych przesyłek.

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2011-08-16 23:01:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1108170007390.3820@quad

    > Może, ale jeszcze sędzia musi klepnąć wersję że to był "zakup

    Sędzia musi wiedzieć, kogo klepać młotkiem. ;)
    Zakupu może dokonać ktoś nieistniejący prawnie. :)

> [...]
    > takie podejście nie ma prawa przejść).
    > Druga i ważniejsza to fakt, że jak wykupi cały sklep NARAZ

    Ale kosztowna i nie przyniesie sklepowi zysku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2011-08-17 05:23:40
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-16 20:24, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Firma to Ty :)

    Ja tu nie występuje jako firma, ale ... hm.. wolontariusz?
    pl.comp.pecet i jego czytelnikom nie wystawiam faktur nie jestem
    zobowiazany zadna gwarancja/rekojmia/niezgodnoscia etc ;)

    Byc moze zrobie sobie zla reklame piszac o tym, ze daje duzo gwarancji,
    wiec .. sam sobie obetne premie ;)

  • 74. Data: 2011-08-17 05:25:22
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-16 20:28, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > To czego wciskasz w poprzednich postach kit, że sprzedawca NIE UDZIELA
    > gwarancji?

    Ja?

    > A ten pomysł to skąd znowu?

    Bo tak mozna, nie twierdze ze ktokolwiek mnie obliguje.

    > Gwarancja jest świadczeniem zupełnie dobrowolnym, a jej zakres wynika
    > właśnie z dokumentu gwarancyjnego (przy czym jak napisałem - za taki
    > dokument może "z urzędu" zostać uznana reklama).
    > W warunkach gwarancji możesz zapisać że klient ma w zębach przynieść ;)

    mogę.

    > Mi chodziło o co innego: *sklep* *może* ustawnowić *własną* gwarancję.
    > Nie mającą nic wspólnego z "przekazaniem" klientowi gwarancji
    > producenta, importera czy dystrybutora.
    > Jeszcze raz: *MOŻE*.
    > Pisząc że "sprzedawca nie daje gwarancji" wciskasz kit ;)
    > (być może *konkretny* sprzedawca nie daje - nie musi, bo nie
    > ma takiego obowiązku).

    To raczej nie ja pisałem.

  • 75. Data: 2011-08-18 22:52:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2011, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zakupu może dokonać ktoś nieistniejący prawnie. :)

    To niby w jaki sposób pójdzie do sądu żeby cokolwiek
    wyegzekwować?
    Zapętlasz się ;)

    > Ale kosztowna i nie przyniesie sklepowi zysku.

    Co nie zmienia faktu, że DLATEGO realne szkody przynieść może
    tylko "atak" w który zamieszane byłoby wiele osób, a nie
    jeden złośliwy zamawiający.

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2011-08-18 22:55:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2011, Rafał Łukawski wrote:

    > Ja?

    Przepraszam za pomylenie dyskutantów :(, faktyczny "sprawca"
    dobrowolnie się przyznał i stanął w szranki :) (i thx mu
    za wyjaśnienie).

    > Bo tak mozna, nie twierdze ze ktokolwiek mnie obliguje.

    A to nie, przepraszam, sądziłem iż to sugestia że istnieje
    taki obowiązek.

    [...]
    > To raczej nie ja pisałem.

    Zgadza się, jeszcze raz odszczekuję!

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2011-08-19 11:22:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1108190051200.484@quad

    > To niby w jaki sposób pójdzie do sądu żeby cokolwiek wyegzekwować?

    W sądownictwie [zaszły zmiany? doszło do zmian?...] teraz jest inaczej.
    Do sądu nikt teraz nie chodzi [piechotą i nie jeździ furmanką] -- od
    jakiegoś czasu do sądu równie dobrze można pojechać rowerem. ;)

    > Zapętlasz się ;)

    Zapętlam, zapętlam -- co Ci do tego, jak ja chcę obronić się przed
    samym sobą? ;) Lider pokazał, że tak można, że to skuteczna obrona...

    -=-

    A teraz trochę luzu...

    -- osoba nieistniejąca prawnie zakupi i zwróci
    (czyli nie zapłaci, zignoruje przesyłkę,
    może zamówi w miejsce nieistniejące)

    -- poszkodowaną osobą będzie sprzedawca, który
    towar sprzeda, wyśle, ale szmalu nie otrzyma

    -- która z tych dwóch osób pofrunie do sądu? ;)
    toż nie kupujący -- ten zyskał w chwili wysłania
    towaru, lub w chwili opłacenia kuriera; on nie
    potrzebuje pomocy sądu

    > Co nie zmienia faktu, że DLATEGO realne szkody przynieść może
    > tylko "atak" w który zamieszane byłoby wiele osób, a nie
    > jeden złośliwy zamawiający.

    Lepszy jest atak grupowy -- z tym zgadzam się.
    Najlepszym jest atak drobnoustrojowy ;) -- każdy zakupi jedną zapałkę...

    Ale nawet przy dużych zakupach -- cena transportu jest stosunkowo bolesna.
    Koszt przesyłki zależy od liczby paczek, masy/wagi paczek i od gabarytów
    tychże paczek -- nie tylko od liczby miejsc, do których należy dostarczyć
    zamówiony towar.

    > pzdr, Gotfryd

    Zdrowia nigdy dosyć...

    --