  • Data: 2011-08-16 07:41:04
    Temat: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-08-2011 14:15, Dawid rzecze:

    >> http://www.net4lawyer.com/openlaw/wikka.php?wakka=Wy
    rokETSC48907

    > A ty to czytałeś, co to ma do rzeczy?

    Czytałem (Ty chyba tylko rzuciłeś okiem).

    Słowa kluczowe "dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego
    i Rady z dnia 20 maja 1997 r. w sprawie ochrony konsumentów w przypadku
    umów zawieranych na odległość".

    ETS orzekł, że krajowe prawo wdrażające rzeczoną dyrektywę
    _nie może zawierać_ prawa do "odszkodowania za używanie" rzeczy
    zakupionej na odległość i _zwróconej w terminie_.

    Polskie prawo _nie zawiera_ takiej klauzuli- możesz
    używać rzeczy przed skorzystaniem z prawa do zwrotu w ramach
    zwykłego zarządu*.

    Ale dla wątpiących- dodatkowo z wyroku ETS wynika,
    że _nie może_ zawierać.

    Teraz jasne?

    Reasumując, towar nabyty "na odległość" możesz do czasu,
    który masz na odstąpienie od umowy _normalnie używać_,
    a jakiekolwiek "żądanie odstępnego" jest niezgodne z prawem
    (zresztą Art 7 ust. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    expressis verbis tego zabrania).

    Aha, i proszę nie mylić przedstawienia faktów z ich oceną.
    Prawo jest jakie jest, nie zamierzam tu ani atakować
    "wrednych sprzedawców" ani "wrednych klientów, chcących
    sobie za darmo tego i tamtego poużywać".

    > Podajesz jakieś bzdury, sprawy o używane, stare śmieci, naprawy.

    Może jakbyś przeczytał, to by dotarło...

    *
    Sąd Najwyższy orzekł, że "do czynności zwykłego zarządu zalicza się
    wszelkie czynności, mające na celu utrzymanie rzeczy w dotychczasowym
    stanie oraz zarządzanie nią dla umożliwienia korzystania z niej i
    pobierania pożytków, nie ma jednak ustawowej definicji czynności
    zwykłego zarządu oraz niemożliwe jest ich wyczerpujące skatalogowanie"
    Uchwała SN - III CZP 18/02

    --
    Dominik (& kąpany)