eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSamsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
  • Data: 2011-08-16 19:45:28
    Temat: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:09:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:
    >
    >> Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):
    >>
    >>> Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy
    >
    > W kwestii formalnej: internetowość nie ma tu nic do rzeczy.
    > "Internetowość" dotyczy wyłącznie przypadku chęci zwrócenia
    > SPRAWNEGO sprzętu, nie ten przypadek.

    Oczywiście.

    >
    >>> przy sprzedaży
    >>> konsumenckiej zgodnie z ustawą odpowiada za niezgodność do dwóch lat
    >>> (aczkolwiek trace powoli praktyczne zrozumienie pojęcia tych dwóch lat).
    >>>
    >>> Jednakże gdy klient zgłosi wadliwy sprzęt po 7 miesiącach, to już może
    >>> mieć problemy - dobrze to rozumiem?
    >>
    >> Może, chcoć jak sam zauważyłeś, nie musi.
    >>
    >>> Gwarancji nie daje bo jak dobrze
    >>> rozumiem - nie musi?
    >>
    >> Gwarancję daje _wyłącznie_ producent sprzętu, nie sprzedawca.
    >
    > Sprzeciw.
    > Gwarancję daje ten kto daje, nie ma ŻADNYCH powodów zarówno do
    > tego producent nie mógł NIE dać gwarancji ani żadnych dla których
    > gwarancji nie mógłby dać sklep.

    W teorii oczywiście gwarantem może być i sklep, przepisy tego nie
    zabraniają, ale w praktyce gwarantem jest wyłącznie producent sprzętu.


    >
    > Szczególnie ten ostatni błąd (jakoby sprzedawca nie dawał gwarancji)
    > wpisałeś wielokrotnie, więc wymaga sprostowania.

    Bo nie daje :) Przy czym przyjmuję napomnienie, że nie ma przepisu
    zabraniającego sklepowi bycia gwarantem, ale tego się nie spotyka.

    > Ba, z rzadka gwarancja powstaje "z automatu" - jeśli sklep pozwoli
    > sobie na *reklamę* która spełnia formalny wymóg wymienienia oczekiwanych
    > cech produktu oraz zobowiązanie:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    > +++
    > Art. 13.
    >
    > 1. Udzielenie kupujšcemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty
    > przez oœwiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
    > lub reklamie[...]
    > ^^^^^^^^^^^^

    Taaaaak, przepisy sobie, rzeczywistość sobie. To znaczy, chciałbym w
    praktyce zobaczyć gwarancję na bazie reklamy - chyba jeszcze takiego
    przypadku nie było, bo co najwyżej przy zamieszczeniu określonych
    informacji w ofercie (bo nawet nie w reklamie) i ich niespełnieniu
    skutecznie można się było powoływać wyłącznie na niezgodność z umową




    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: