  • 21. Data: 2010-07-26 19:09:08
    Temat: Re: Samsung czy Nokia
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 20:26, Waldek Godel pisze:

    > Przecież HTC robi telefony z trzema systemami - zapomniałeś o Brew.

    Tyle tego jest że gdzieś przeoczyłem :-/

    > A maemo jest własną dystrybucją Nokii, więc dlaczego oczekujesz że HTC z
    > tym zrobi?

    HTC i Samsung to były przykłady że producent może pakować różne OSy w
    swoje fony.

    > Oprócz tego Nokia ma sama z tym problem, na rynku amerykańskim, jankesi
    > uważają to za coś egzotycznego. MeeGo jako produkt Intela (w ciasnych
    > umysłach tłuściochów) jest ich własnym produktem, a Nokia jest odbierana
    > jako klient instalujący cudzy, amerykański system w swoich telefonach. I
    > jakoś lepiej to odbierają.

    Z tym że USA to nie jest największy rynek, znacznie większy obecnie jest
    chiński. Do tego dochodzi Europa, Japonia, Bliski Wschód, i oczywiście
    Ameryka Południowa, gdzie na miłość do hamburgerów trudno liczyć.
    Zresztą co za problem robić fony z wieloma OSami? Jedne na jedne rynki,
    inne na inne. No i odpowiesz na jakiej podstawie prorokujesz zejście
    Maemo? Symbian też jest Nokii (pomijając nieśmiałe próby z UIQami), a
    jakoś się trzyma. Choć Twój "ulubieniec" prorokował jego zejście, jak i
    WMa ;->

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 22. Data: 2010-07-26 19:44:08
    Od: raviz <r...@v...pl>

    darek638 wrote:
    > Witam.
    > Mam pytanie czy ktoś miał/ma Samsunga S8500 Wave? Czy ktoś mógłby zrobić
    > porównanie z Nokią 5800? Mój wybór padł na te dwa telefony i teraz
    > kwestia decyzji. Pomoże ktoś?
    >
    > PS.
    > Proszę nie proponować innych modeli bo wybór jest TYLKO z tych dwóch.
    >
    > Darek.

    Ok, zeby nie bylo ze jestem masochista i mecze sie z telefonem ktorego
    nie lubie wymienie kilka zalet:

    -rozmiar - taki w sam raz, idealny kompromis miedzy wielkoscia i
    funkcjonalnoscia. Tak naprawde 5800 jest niewiele wieksza od typowych
    komorek oferujac znacznie wiecej

    -darmowa nawigacja, ja wiem, ze nie jest z gornej polki ale jesli ktos
    nie chce wydac pieniedzy na dedykowany sprzet i oprogramowanie to Nokia
    jest bardzo dobrym wyborem (trzeba jednak pamietac o ogolnie slabych
    antenach komorkowych gpsow i to nie jest chyba tylko przypadlosc nokii)

    -solidna obudowa

    -aparat z diodami doswietlajacymi, ktore moga byc rowniez calkiem
    wydajna latarka

    -mozna pisac zarowno palcem jak i rysikiem

    -karta pamieci wyjmowana z zewnatrz

    -dzwiek przypomnien niezalezny od ogolnej glosnosci systemu. Z tego na
    przyklad powodu odrzucilem iWynalazki. Wzorem jest tutaj dla mnie Palm

  • 23. Data: 2010-07-26 22:12:00
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:10:26 +0200, m napisał(a):

    > Gorzej jest chyba tylko z Brew Qualcomma (co przy okazji pokazuje
    > niewłaściwość nazywania HTC Smart smartfonem)

    Nie wiem, czy zauważyłeś pewnen niuans w reklamach Smarta, gdzie jest mowa o
    "telefonie z funkcjami smartphona"

  • 24. Data: 2010-07-26 22:21:59
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ALEX" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Samsung WM, krótki flirt z Symbianem, teraz jakaś Bada.

    Zapomniałeś, że Samsung ostro wszedł w Androida. Generalnie Samasung
    Electonics postępuje jak klasyczny czebol - masymalnie dywersifikuje
    produkcje w sektorze smartphonów i czeka, który system się przyjmie. Jeśli
    mu się uda z bada to będzie niezależny od Googla i skomplikuje sytuacje
    aliansu popierającego MeeGo, a jeśli nie, to przy tej skali produkcji straty
    będą niewielkie, bo jego Androidy i WM sprzedają się świetnie. Nie od dziś
    wiadomo, że najlepszą obroną jest atak, ja odczytuję bada jako odpowiedź na
    rysujące się zagrożenie ze strony Maemo (który jednak wyzionął ducha o wiele
    szybciej niż możnaby się spodziewać, ale to z powodu pogarszającej się
    sytuacji Nokii) a przede wszystkim MeeGo a nawet PalmOS (który będzie miał
    wsparcie ze strony potężnego HP).

  • 25. Data: 2010-07-26 22:24:28
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a nawet PalmOS (który będzie miał wsparcie ze strony potężnego HP).

    Sorry miało być webOS

  • 26. Data: 2010-07-27 04:11:10
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 27-07-10 0:21, Rabbit McCroolick pisze:
    > Użytkownik "ALEX"<a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zapomniałeś, że Samsung ostro wszedł w Androida.

    Fakt 17 modeli http://skocz.pl/dcdlf. Zwłaszcza ten ma morderczy
    wyświetlacz i baterię
    http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tape-3370.php :-)

    Generalnie Samasung
    > Electonics postępuje jak klasyczny czebol - masymalnie dywersifikuje
    > produkcje w sektorze smartphonów i czeka, który system się przyjmie.

    W sumie słusznie.

> [...]
    > szybciej niż możnaby się spodziewać, ale to z powodu pogarszającej się
    > sytuacji Nokii) a przede wszystkim MeeGo a nawet PalmOS (który będzie miał

    Za jakieś 2-3 lata to pewnie jakiś lider się wyklaruje, na razie
    pozostaje czekać.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 27. Data: 2010-07-27 08:01:46
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Za jakieś 2-3 lata to pewnie jakiś lider się wyklaruje, na razie pozostaje
    > czekać.

    O, a tu jest być może kropka nad "i" w pytaniu, po co Samsungowi bada:

    http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=google-nie-zarob
    i-na-androidzie-chinach

  • 28. Data: 2010-07-27 08:22:43
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 27-07-10 10:01, Rabbit McCroolick pisze:
    > Użytkownik "ALEX"<a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O, a tu jest być może kropka nad "i" w pytaniu, po co Samsungowi bada:
    >
    > http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=google-nie-zarob
    i-na-androidzie-chinach

    No i jak tu nie podziwiać Chińczyków :-) Ciekawe czy te oPhone trafią do
    Europy? Fajnie by było :-)

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 29. Data: 2010-07-27 08:28:40
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 07/27/2010 10:22 AM, ALEX wrote:

    i-na-androidzie-chinach

    > No i jak tu nie podziwiać Chińczyków :-) Ciekawe czy te oPhone trafią do
    > Europy? Fajnie by było :-)

    I co? Goły system z krzaczkami? Skąd aplikacje, skoro zmienili akurat na
    tyle żeby Market nie działał, a i .apk luzem pewnie nie...

    M.

  • 30. Data: 2010-07-27 08:54:18
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 27-07-10 10:28, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    > I co? Goły system z krzaczkami?

    To jakieś 5000 znaków, nie dasz rady się nauczyć? ;-P A poważnie w czym
    widzisz problem? Win od lat ma wersję krzakową dla Chińczyków.

    > Skąd aplikacje,

    A skąd "lewe" aplikacje do iPhona? Jest popyt, znajdzie się i podaż.

    > skoro zmienili akurat na
    > tyle żeby Market nie działał, a i .apk luzem pewnie nie...

    Dostęp do AM jest zablokowany, czy też można po prostu go olać, ale
    dostęp nadal jest?