-
Data: 2021-12-20 14:32:11
Temat: Re: Samohamownośc przekładni slimakowych w szeregu
Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Monday, 20 December 2021 at 12:54:49 UTC+1, J.F. wrote:
> Użytkownik "Wharton" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:9...@g...com.
..
> >Projektuję maszynę do obracania wielkich odlewów (ok 14-20 TON).
> >Owa maszyna obraca odlewy, których środek ciężkości (COG) nie pokrywa
> >się z osią obrotu.
> >Dajmy na to, że dobrałem przekładnie poprawnie pod katem mocy i
> >przeniesienia napędu.
>
> >Jest jednak taka rzecz: Obracam odlew z pozycji wyjściowej, COG jest
> >poniżej osi obrotu, o 180 stopni, gdzie COG jest powyżej osi obrotu -
> >jest to dla mnie tzw. punkt niestabilności, bo COG może przesunąć się
> >na drugą stronę i raptownie przyspieszyć masę, co grozi zniszczeniem
> >maszyny, niebezpieczeństwem dla operatora i Bóg wie co jeszcze.
> >Maszyna musi mieć możliwość zatrzymania się w dowolnym momencie.
> >Planuję od tego momentu użyć pozytywnego hamulca pneumatycznego do
> >kontroli prędkości obrotu.
>
> >Maszynę napędza ślimakowy motoreduktor pneumatyczny i poprzez kolejną
> >przekładnię ślimakową przekazuje napęd na rolki pokryte "gumą".
>
> >Teraz tytułowe zagadnienie: przekładnie o wysokiej sprawności
> Slimakowe ?
>
> >nie zapewniają samohamowności (ew. zapewniają ją w szczegorlnych
> >warunkach zależnych od zużycia przekładni, prędkości),
> >ale czy dwie przekładnie ślimakowe w szeregu zapewnią taką
> >samohamowność, przy założeniu, że obroty są niewysokie, a maszyna
> >będzie użytkowana mniej niż 5000h/rok?
> IMO - przekladnie slimakowe czesto są samohamowne.
> Ale jesli nie sa ... to i dwie w szeregu nie będą, chyba ze opory
> ruchu odpowiednio duze, i sie okaze, ze musisz np 50Ton sily przyłożyc
> do obrotu.
>
> Ale z tej samohamownosci kolejny problem wynika - zatrzymujesz silnik,
> a rozpedzona masa chce sie dalej poruszac.
> A przekladnia nie pozwala - i gdzies powstaje udar sily.
>
> Normalnie sie z tym walczy stosujac silnik o odpowiednio duzej inercji
> wlasnej.
> Ale u Ciebie ... moze predkosc mala, moze te gumowe rolki wystarcza do
> tlumienia, moze pneumatyczny motor ma duzą inercje i slabe hamowanie.
>
> J.
Chinczyk to rozwiązał i pokazuje na filmikach na księdze twarzy
Codziennie coś olewają
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.21 15:40 Wharton
- 20.12.21 16:45 PeJot
- 20.12.21 16:50 Robert Tomasik
- 20.12.21 17:31 a a
- 20.12.21 22:06 Robert Tomasik
- 21.12.21 08:00 Wharton
- 22.12.21 21:05 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.21 22:58 a a
- 23.12.21 01:54 Zenek Kapelinder
- 23.12.21 11:28 J.F
- 23.12.21 13:02 WM
- 23.12.21 14:13 J.F
- 23.12.21 18:00 WM
- 23.12.21 21:53 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=