eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 41. Data: 2010-05-30 00:21:56
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello newsartmediaWYTNIJTO,

    Thursday, May 27, 2010, 3:55:36 PM, you wrote:

    [...]

    >> Ale Tesla ma od pyty i jeszcze trochę akumulatorów. To praktycznie jeden
    >> wielki akumulator - i przez to zostawi po sobie większy ślad, niż
    >> większość samochodów spalinowych (patrz: koszt energetyczno-surowcowy
    >> wyprodukowania tych akumulatorów).
    > 6800 typowych ogniw 18650. Jak w każdym laptopie. Czy to dużo?

    Bardzo dużo. To jest 1000 laptopów.

    > Poza tym nie wspominałeś nic o ograniczeniach. Ja Ci tylko wskazuję, że
    > dzisiejsza technika jest na znacznie wyższym poziomie niż kiedyś.

    6800 ogniw litowo-jonowych to jest ta wysoka technika? Ja bym to
    nazwał brutal-force.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)


  • 42. Data: 2010-05-30 01:55:08
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2010 13:50:18 +0200, .Peeter napisał(a):

    > te same pieniądze kupić większe
    O slowo klucz.
    Kupuja co poniektorzy wieksze (czytaj sporo wieksze) i potem jest
    problem, bo miejsca w miescie nie przybywa. Parkuje taka ciota tak, ze z
    jednej strony blokuje chodnik, drugiej wystaje na ulice i utrudnia ruch,
    na szerokosc to 2 miejsca parkingowe. Po wafla taki SUV do wozenia dupy
    po miescie?
    Patrzac na trendy, predzej czy pozniej za wjazd do centow bedzie sie
    placic, i pewnie jedna ze skladowych bedzie oplata za gabaryty. Oby jak
    najszybciej, bo nic tak nie wlacza myslenia jak koniecznosc placenia za
    niemyslenie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 43. Data: 2010-05-30 01:59:18
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 15:25:42 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Zatem energia zużyta na pokonanie odcinka wcale nie rośnie kwadratowo :)
    Energia rosnie kwadratowo (zakladajac, ze dominuje opor aerodynamiczny).
    Moc rosnie wtedy w szescianie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 44. Data: 2010-05-30 02:01:23
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 23:39:57 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > W 2 x krótszym czasie :P
    Tak dla ustalenia uwagi, praca wykonana na danym odcinku to sila razy
    przesuniecie, skoro odcinek ten sam, praca (czyli zuzycie energii) jest
    proporcjonalna do sily, jaka by ona nie byla. Skoro sila rosnie
    kwadratowo, praca rosnie kwadratowo.

    To tyle w temacie specow od zuzycia energii, ech.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 45. Data: 2010-05-30 09:52:18
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 23:39:57 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
    >Dnia Wed, 26 May 2010 12:36:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    >> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
    >> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
    >> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
    >
    >W 2 x krótszym czasie :P

    Owszem - moc juz rosnie do szescianu.
    I kiedys to sprawdzilem - predkosc maksymalna passata byla
    proporcjonalna do trzeciego pierwiastka z mocy silnika.
    Zgodnosc tak dobra ze podejrzewam iz przeliczyli a nie sprawdzili.


    Czyli zakladajac stala sprawnosc silnika - a to jest zle zalozenie -
    jadac dwa razy szybciej powinnismy spalic 8x wiecej paliwa w jednostce
    czasu i 4x wiecej na kilometr.
    A tak nie jest.

    Moze ktos ma szybki komputer i szybka autostrade i potrafi podac jak
    to wyglada np przy 160 i 200 km/h. Przy mniejszych predkosciach
    najwyrazniej jest duzy wplyw innych oporow.

    J.



  • 46. Data: 2010-05-30 12:35:33
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 09:52:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czyli zakladajac stala sprawnosc silnika - a to jest zle zalozenie -
    > jadac dwa razy szybciej powinnismy spalic 8x wiecej paliwa w jednostce
    > czasu i 4x wiecej na kilometr.
    > A tak nie jest.

    Zapominasz, że silnik potrzebuje całkiem sporo mocy na potrzeby własne. Sam
    się zdziwiłem, że Granada na biegu jałowym żłopała jakieś 3 litry na
    godzinę.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 47. Data: 2010-05-30 13:07:35
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Jaroslaw Berezowski" wrote:
    > Po wafla taki SUV do wozenia dupy po miescie?

    Nie mam pojęcia, ja nie z tych. Trzeba zachować zdrowy rozsądek...

    Pozdrawiam
    .Peeter


  • 48. Data: 2010-05-30 19:50:04
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pszemol pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    > news:4bfe14f9$1@news.home.net.pl...
    >> Sęk w tym, że gdyby nie było idiotów, żadne nakazy i zakazy tego typu
    >> nie byłyby potrzebne - ludzie, jeśliby kupowali jakiś pojazd, to
    >> dokonywaliby wyboru czysto utylitarnego.
    >
    > A w sklepach byłby tylko jeden cukier w szarych torebkach
    > z napisem CUKIER zrobionym fioletową pieczątką?
    > Skąd ja to znam?

    Nie rozumiesz....


  • 49. Data: 2010-05-30 19:54:19
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .Peeter pisze:

    > A wiesz, że istnieją ludzie, którzy wybierają samochód, którego
    > prowadzenie sprawia przyjemność, a nie tylko taki, który wozi
    > tyłek z punktu A do punktu B?

    Jak chcesz mieć przyjemność - to bądź gotowy na płacenie za tę
    przyjemność ekstra.

    > Wiesz, że istnieją ludzie, którzy siedząc za kierownicą prowadzą
    > samochód, a nie tylko wsiadają i się wiozą po trasie A -> B?

    Są i tacy, co wolą owce od dziewcząt... I co z tego?

    > Wiesz w ogóle co to jest "frajda z jazdy"?

    A wiesz w ogóle, co to jest myślenie perspektywiczne?

    > Gdyby wszyscy myśleli tak jak Ty, mielibyśmy jedyny słuszny
    > samochód, jedyny słuszny motocykl, jedyny słuszny komputer,
    > jedyny słuszny telewizor, jedyny słuszny kanał telewizyjny, jedyną

    Nie "jedyny słuszny", kretynie - utylitarność nie oznacza totalnego
    monopolu.

    A urozmaicenie nie musi odbywać się kosztem optymalizacji.

    > słuszną partię polityczną, jedyną słuszną religię, jedyny słuszny
    > kolor włosów, jedyny słuszny kolor oczu, jedyną słuszną rasę...
    > ... ale chwila, czy tego już przypadkiem w historii nie było?

    Takich bezsensownych bredni jak twoje? Mnóstwo.

    > Na szczęście teraz tak nie jest i mam wybór. Mogę sobie pójść do
    > salonu i kupić rzygownie nudne, tandetne i paskudne utylitarne
    > wozidło pokroju Dacii Sandero, ale mogę też poszukać na rynku

    No beton...

    Gdzie ja pisałem o tandecie??


  • 50. Data: 2010-05-30 19:57:47
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kogutek pisze:

    > Jasne że istnieją ludzie ubodzy umysłowo dla których z wyjątkiem meczów i
    > jeżdżenia samochodem inne przyjemności są niedostępne. Z prostego powodu. Mają
    > za mało pomarszczone pod czaszkami. Jeżdżenie samochodem to czynność nudna i
    > prosta. Prawo jazdy jest dostępne do większej ilości ludzi niż matura. Z
    > poziomem stanu umysłu wiąże się w sposób prosty przekonanie że samochód jest
    > urządzeniem mającym tylko służyć do przemieszczania się między punktem A a
    > punktem B. Nie istnieje pojęcie frajdy z jazdy. Samochód to narzędzie. Takie
    > samo jak młotek i kielnia. Czy według ciebie istnieje pojęcie frajdy z
    > posługiwania się młotkiem i kielnią? Nie ma jedynego słusznego samochodu.

    Tutaj muszę zgłosić uwagę formalną: satysfakcję można czerpać także z
    dobrze wykonanej roboty, także roboty młotkiem, niemniej jednak nie
    wymaga to użycia "dizajnerskiego" młotka z elektronicznym licznikiem
    uderzeń, odrzutowym wspomaganiem i trwałością obliczoną na ledwie
    kilkaset stuknięć, jak współczesne samochody ;)

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: