-
31. Data: 2010-05-28 23:03:03
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 28 May 2010 22:52:21 +0200, kogutek <k...@o...pl>
wrote:
> Jasne że istnieją ludzie ubodzy umysłowo dla których z wyjątkiem meczów i
> jeżdżenia samochodem inne przyjemności są niedostępne. Z prostego powodu. Mają
> za mało pomarszczone pod czaszkami. Jeżdżenie samochodem to czynność nudna i
> prosta.
Łaaaaał!!! Jesteś taki cudownie elitarny, cały fajny i z
peweksu, że nie mogę się doczekać dnia, kiedy będę mógł Cię
dotknąć. Potem odetnę sobie tę dłoń i zaleję żywicą -- będzie to
moja relikwia rozświetlająca me marne życie po jego kres.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
32. Data: 2010-05-29 11:14:05
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: JD <j...@g...com>
On May 26, 7:36 pm, Andrzej Lawa >
>
> Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
> bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
W samym ruchu miejskim - racja. Ale nawet samochod miejski musi byc w
stanie poruszac sie po autostradzie, a to juz wymaga wyzszych
predkosci.
> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
To jest spore uproszczenie.
1. opor aerodynamiczny rosnie (z grubsza) z kwadratem predkosci,
2. opor toczenia rosnie proporcjonalnie do predkosci.
Przy niskich predkosciach dominuje 2 (pomaga zastosowanie waskich opon
o duzej srednicy i niska masa pojazdu), przy wyzszych - 1 (decyduje
pole powierzchni czolowej i ksztalt). W praktyce opor (sila) rosnie
szybciej niz predkosc ale wolniej niz kwadrat predkosci.
Moc potrzebna do utrzymania pojazdu w ruchu z predkoscia v to F*v
(wiec K*v^2 < P < K*v^3). Ale juz energia potrzebna do przemieszczenia
sie o odleglosc l to K*v < E/l < K*v^2 (wyzsza predkosc -> krotszy
czas).
Dodatkowo, w czasie jazdy po miescie sporo energii traci sie na
hamowanie. Efekt jest taki, ze energia potrzebna do przemieszczenia
sie o konkretna odleglosc jest w przyblizeniu proporcjonalna do v w
zakresie predkosci 50~100km/h i v^2 powyzej (gdzie ten efekt nie
wystepuje i opor jest zdominowany przez opor aerodynamiczny).
JD
-
33. Data: 2010-05-29 12:42:16
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Od: JD <j...@g...com>
On May 25, 2:15 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego
wieku:www.theoildrum.com/node/6480
Pod jednym z wnioskow podpisuje sie rekoma i nogami - producenci na
sile staraja sie zablysnac moca silnikow elektrycznych psujac tym
sprawnosc i pare innych walorow uzytkowych. Ale nie oszukujmy sie -
nikt nie kupi samochodu rozwijajacego 40km/h, ze strefa zgniotu jak w
Maluchu.
Idealny samochod elektryczny powinien byc nastawiony na jazde stricte
po miescie (z _opcja_ jazdy po autostradzie). A wiec: maly (20~30kW)
silnik elektryczny, przelozenie ustawione do predkosci max ~70km/h,
duze i waskie kola, mozliwie niska masa. Przy wyzszych predkosciach
(na zadanie) powinien zalaczac sie silnik Diesla (rownolegla hybryda).
Silnik elektryczny moze wtedy (na zadanie) doladowywac baterie.
Z jakiegos powodu producenci uparli sie na to, ze samochod miejski ma
miec male kolka (chociaz to wlasnie w nim opory toczenia maja
najwieksze znaczenie) i ksztalt zuzytego mydla (choc w eksploatacji
miejskiej to tylko przeszkadza). Podobnie jest z automatyka - ma robic
wszystko, wlaczajac w to czytanie w myslach uzytkownika. Skad komputer
ma wiedziec czy kierowca wjezdza na autostrade czy tylko wyprzedza?
Albo czy i kiedy samochod zostanie podlaczony do gniazdka?
JD
-
34. Data: 2010-05-29 12:57:22
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
JD wrote:
> Podobnie jest z automatyka - ma robic
> wszystko, wlaczajac w to czytanie w myslach uzytkownika. Skad komputer
> ma wiedziec czy kierowca wjezdza na autostrade czy tylko wyprzedza?
Znajomy zaliczył rów po tym jak komputer podczas wyprzedzania przełączył
się w tryb awaryjny. Więc ten zarzut można postawić równiez spalinowym.
-
35. Data: 2010-05-29 13:16:16
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-05-28 22:52, kogutek pisze:
> Samochód to narzędzie. Takie
> samo jak młotek i kielnia. Czy według ciebie istnieje pojęcie frajdy z
> posługiwania się młotkiem i kielnią?
Oczywiście. Dlaczego nie? Jednemu sprawia radość operowanie narzędziem
"klawiszami i myszką", by stworzyć "coś", inny posługuje się młotkiem i
kielnią i tworzy "coś" co daje frajdę, w sensie frajdy z samego
tworzenia, i frajdy z uzyskanego dzieła. Choćby to były schody betonowe
albo własnoręcznie zbity karmnik dla wróbli.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
36. Data: 2010-05-29 15:26:11
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: " Michał" <m...@g...pl>
>
> W Twoje obliczenia uwierze, jesli pokazesz jeden samochod spalajacy 4x=20
> wiecej paliwa jadac 100km/h niz jadac 50km/h.
renault safrane model 92', klimatronik wyłączony:
50 km/h: - ~8.5l/100
70 km/h: - 7.3l/100
100 km/h: - 9l/100
130 km/h: - 13l/100
150 km/h: - 17l/100
200 km/h: - 25..26l/100 (zależnie od biegu)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
37. Data: 2010-05-29 17:06:25
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: czak norris <c...@n...pl>
W dniu 2010-05-28 22:52, kogutek pisze:
>Jasne że istnieją ludzie ubodzy umysłowo dla których z wyjątkiem
>meczów i jeżdżenia samochodem inne przyjemności są niedostępne.
[..]
> Nie istnieje pojęcie frajdy z jazdy.
Istnieje, powie Ci to każdy kto kocha motoryzację. Skoro sam takowej nie
odczuwasz, to przyjmij do wiadomości, że jest całkiem spora grupa
pasjonatów lubiących jeździć i ubogą umysłowo nazwałbym osobę która nie
jest w stanie tego pojąć.
BTW Czy ty aby nie pomyliłeś grup dyskusyjnych?
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)
-
38. Data: 2010-05-29 21:08:20
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello kamil,
Wednesday, May 26, 2010, 1:27:25 PM, you wrote:
[...]
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
> Ciekawa teoria, jadac 50km/h zuzyje 7l/100km, jadac 100km/h zuzyje juz
> 14l/100.
Inaczej: w pierwszym przypadku zużyje 3.5l/h, w drugim 14l/h - teraz
widzisz zależność kwadratową?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
-
39. Data: 2010-05-29 23:39:57
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 26 May 2010 12:36:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
W 2 x krótszym czasie :P
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
40. Data: 2010-05-29 23:46:52
Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello kamil,
Wednesday, May 26, 2010, 3:00:49 PM, you wrote:
[...]
>> Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
>> aerodynamiczne.
> Wroc chlopcze skad przyszedles, albo udowodnij ze Twoj wzor sprawdza sie w
> samochodzie palacym dwa razy wiecej przy 100km/h i trzy razy wiecej przy
> 150km/h.
Ja już udowodniłem - też mnie do szkoły wyślesz?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)