-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
Date: Sun, 30 May 2010 09:52:18 +0200
Organization: -
Lines: 26
Message-ID: <6...@4...com>
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <c1.01.3LNyDd$Ich@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1275205931 31847 82.143.187.50 (30 May 2010 07:52:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 07:52:11 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284749
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 29 May 2010 23:39:57 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Wed, 26 May 2010 12:36:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>
>W 2 x krótszym czasie :P
Owszem - moc juz rosnie do szescianu.
I kiedys to sprawdzilem - predkosc maksymalna passata byla
proporcjonalna do trzeciego pierwiastka z mocy silnika.
Zgodnosc tak dobra ze podejrzewam iz przeliczyli a nie sprawdzili.
Czyli zakladajac stala sprawnosc silnika - a to jest zle zalozenie -
jadac dwa razy szybciej powinnismy spalic 8x wiecej paliwa w jednostce
czasu i 4x wiecej na kilometr.
A tak nie jest.
Moze ktos ma szybki komputer i szybka autostrade i potrafi podac jak
to wyglada np przy 160 i 200 km/h. Przy mniejszych predkosciach
najwyrazniej jest duzy wplyw innych oporow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 12:35 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 13:07 .Peeter
- 30.05.10 19:50 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:54 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:57 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:59 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:00 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:07 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:14 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:18 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:23 J.F.
- 30.05.10 21:02 Andrzej Lawa
- 30.05.10 21:28 pebro
- 30.05.10 22:05 J.F.
- 30.05.10 22:21 .Peeter
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=