-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
Date: Sun, 30 May 2010 09:52:18 +0200
Organization: -
Lines: 26
Message-ID: <6...@4...com>
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <c1.01.3LNyDd$Ich@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1275205931 31847 82.143.187.50 (30 May 2010 07:52:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 07:52:11 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284749
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 29 May 2010 23:39:57 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Wed, 26 May 2010 12:36:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>
>W 2 x krótszym czasie :P
Owszem - moc juz rosnie do szescianu.
I kiedys to sprawdzilem - predkosc maksymalna passata byla
proporcjonalna do trzeciego pierwiastka z mocy silnika.
Zgodnosc tak dobra ze podejrzewam iz przeliczyli a nie sprawdzili.
Czyli zakladajac stala sprawnosc silnika - a to jest zle zalozenie -
jadac dwa razy szybciej powinnismy spalic 8x wiecej paliwa w jednostce
czasu i 4x wiecej na kilometr.
A tak nie jest.
Moze ktos ma szybki komputer i szybka autostrade i potrafi podac jak
to wyglada np przy 160 i 200 km/h. Przy mniejszych predkosciach
najwyrazniej jest duzy wplyw innych oporow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 12:35 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 13:07 .Peeter
- 30.05.10 19:50 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:54 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:57 Andrzej Lawa
- 30.05.10 19:59 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:00 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:07 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:14 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:18 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:23 J.F.
- 30.05.10 21:02 Andrzej Lawa
- 30.05.10 21:28 pebro
- 30.05.10 22:05 J.F.
- 30.05.10 22:21 .Peeter
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS