-
Date: Wed, 26 May 2010 14:39:01 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <htj0iu$qte$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <htj0iu$qte$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 94.40.70.190
Message-ID: <4bfd1661$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1274877537 94.40.70.190 (26 May 2010 14:38:57 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 17
X-Authenticated-User: alawa.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2283783
[ ukryj nagłówki ]kamil pisze:
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>
> Ciekawa teoria, jadac 50km/h zuzyje 7l/100km, jadac 100km/h zuzyje juz
> 14l/100.
Zużycie energii na pokonanie oporów to jedno. Wydajność jej
wytwarzania/przetwarzania przy różnych prędkościach to druga sprawa.
Czasem może się zdarzyć, że to zużycie paliwa zrobi się więcej jak
dwukrotnie wyższe, czasami mniej jak dwukrotnie wyższe. Zależy.
Zwracam też uwagę, że pisałem o zużyciu energii na samo pokonanie oporów
aerodynamicznych.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.10 14:44 kamil
- 26.05.10 14:46 Andrzej Lawa
- 26.05.10 15:00 kamil
- 26.05.10 15:00 jarek
- 26.05.10 15:09 Andrzej Lawa
- 26.05.10 15:17 Andrzej Lawa
- 26.05.10 15:30 kamil
- 26.05.10 15:45 Andrzej Lawa
- 26.05.10 15:49 kamil
- 26.05.10 16:04 Andrzej Lawa
- 26.05.10 16:29 pattern
- 26.05.10 16:37 mleko
- 27.05.10 08:45 Andrzej Lawa
- 27.05.10 08:46 Andrzej Lawa
- 27.05.10 09:09 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=