  • Data: 2012-01-02 19:08:43
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-29 10:16, XWindowsMen pisze:
    > Kłaniam się bardzo nisko :)
    >
    > Nieciekawa sytuacja mnie zmusiła, abym w ciągu miesiąca kupił auto...a z
    > racji faktu, że nie mam nikogo pod ręką - pytam was o zdanie - co wybrać?
    >
    > Poniżej chciałbym wymienić kilka aut które by mnie interesowały...
    > gdybyście mogli napisać o nich więcej "-" ale również "+"...byłbym
    > wdzięczny.
    >
    > Citroen AX
    > Daewoo Lanos/Tico/Nexia
    > Fiat Cinquecento/Punto/Tipo/Uno/Siena/Palio
    > Ford Escort ("mój" faworyt...dobre wyposażenie za relatywnie małe
    > pieniądze... gdzie jest haczyk?) Fiesta/Sierra
> [...]
    Z moich doświadczeń, przejechałem w tico 240 kkm.
    poza rdzą i fatalnymi fotelami (do 1,6m wzrostu ) ok.
    pali w benz. ok. 4-6 l (trasa miasto) w gazie 6-7.
    Jednak w obecnych rocznikach szukaj lepiej: z małym przebiegiem po
    dzisku, bez gazu, bo gaźniki już siadają. poza tym swój wiek też już jest.
    Miałem też lanosa, w miarę ok, ale 10lLPG/100km jak nic.
    Fiat CC- tylko nie 700, nie wytrzymują przebiegów powyżej 170kkm, czyli
    teraz chyba już wszystkie. Najlepiej 1.1.
    Polecam też Seico 1.1 w miarę niezawodne (a jak zawodne to taniozawodne)
    autka, silnik OK, bez problemów dochodzi do 250kkm.
    Z doświadczenia ciężko dzisiaj kupić sensowne : uno, punto palio, chyba
    prędzej trafi się sienę po dziadku.
    Escorty uwaga na stan techniczny, te import z niemiec mogą być zagadką
    (tak się naciąłem, bo dobrych doświadczeniach z focusem okazało się że
    escort to co innego).

    Ople Astra - w dobrym stanie to dobre - proste tanie niezawodne.
    Corsy - tylko nie 1.0
    Kadetów nie znam
    Reszty też nie znam, tzn. znam corolę, ale za 3kzł bał bym się kupić.

    Generalnie szukałbym:
    proste, tanie, bez gazu (gaz do zrobienia), po "dziadku" w sensie
    zadbane 1 lub 2 właściciel, od kilku i jeszcze raz zadbane, warto
    dopłacić, np. do 4500 zł - za zadbane.

    Najtnaiej (jeśli się zmieścisz) wychodzi tico. dobry stan za 2,5 kzł,
    lpg nowy 1.5 kzł, razem 4kzł. spalanie mniejsze niż koszt biletu
    autobusowego.