  • 71. Data: 2010-12-23 16:44:04
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Gru, 20:38, RadekNet <r...@r...com> wrote:
    > Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ...
    > Bo p.Kopec (a mysle, ze akurat on wie co mowi) oferuje konwersje za
    > mniej wiecej tyle ile Ty cenisz swoja, ale "na gotowo" w jego warsztacie.

    Mam praktycznie to samo co on, silnik Lemco, kwasiaki i corolla ;)
    Jeżeli on podaje taką cenę to nic dziwnego, w końcu ma sprzęt,
    doświadczenie i dostęp do tańszych podzespołów.
    Jeżeli wszystko robisz sam to sporo kasy leci na tzw. "naukę", czyli
    spaprane pomysły, popsute narzędzia, przeróbki,
    drobne robótki u fachowców (kiedy po 3 dniach dłubania na tokarce
    stwierdzasz, że ni chuja tego nie da się zrobić ;)
    Grosz do grosza i się nazbiera, 5 tysi na silnik, 5 na baterie, 2 na
    kontroler, 2 na prostownik, 3 na inne pierdółki, reszta to jak
    wyżej ;)

    Pzdr.
    L.

  • 72. Data: 2010-12-23 17:30:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Gru, 09:09, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > O Kopciu straci em dobre zdanie, gdy zobaczy em, co wypisuje o "ekologii" i
    > odzyskiwaniu energii z drogi piezoelektrycznej. Fakt - przerobi kilka
    > samochod w, ale alf i omego z pewno ci nie jest.

    A co ma piernik do wiatraka? Każdy ma prawo do wymyślania teorii
    choćby były nawet kretyńskie,
    co nie zmienia faktu że jest to osobnik który wiedzę praktyczną o tym
    co robi ma 10x większą od typowego polskiego forumowego experta :>

    Pzdr.
    L.

  • 73. Data: 2010-12-23 17:47:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wózki widłowe mają kwasowe akumulatory

    > Niestety nie osiągają oczekiwanych prędkości

    > Melex z budą ile kosztuje?

    Nie mam pojecia jaki ma zwiazek z tym co napisalem twoj tekst. Ale niech Ci
    bedzie. Wozki widlowe zasialane z akumulatorow to margines tego typu transportu.
    Uzywa sie ich jedynie w halach zamknietych. Cala reszta jest zasilana ropa,
    benzyna i gazem. Czy nie osiagaja takie wozki oczekiwanej predkosci? Oczywiscie
    ze uzyskuja. Z tym ze jest to predkosc oczekiwana od wozko a nie od samochodow
    wyscigowych. Nasuwa sie pytanie. Dlaczego wiekszosc jezdzi na paliwie a nie na
    pradzie, skoro prad taki tani? Bo moze pomimo prostoty budowy silnika
    elektrycznego naped spalinoy wychodzi taniej. A co ma Melex z buda i jego cena
    do tematu nie mam pojecie. Nie wiem co artysta mial na mysli to piszac. A jesli
    juz jestesmy przy Meleksie. Z trzydziesci lat temu byla informacja w Mlodym
    Techniku o elektrycznym samochodzie jaki mial byc tam produkowany. Z tego co
    pamietam zrobili kilka sztuk i sprzedali do USA. To nie byl wozek golfowy ani
    zadna drezyna. To byl albo mial byc dwu osobowy pelnosprawny samochodzik
    wielkosci Smarta. Opis jaki pamietam byl najprawdopodobniej zrobiny na podstawie
    dokumentacji konstrukcyjnej. Byl za szczegolowy jak na reklpwe srutu tutu.
    Zreszta w tamtych czasach jedyne reklamy jakie byly dotyczyly PZPR a nie
    samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car.
    Podobny byl z przodu do tej ciezaroweczki
    http://www.drivesolar.org/images/melex_860_cph.png . Ponoc ciezaroweczka ma
    zasieg 120 kilometrow, Ladownosc 250 kilo. I teraz ciekawostka. Z bateriami wazy
    niecala tone i ma silnik o mocy niecalych 4kw. Rozpedza sie bez ladunku do
    32km/h I z tego co wiem ograniczenie jest sztuczne i wynika z pzrelozenia. Ma to
    zwiazek z przepisami ze niby nie moze jezdzic wiecej niz 25km/h.

  • 74. Data: 2010-12-23 18:21:19
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-12-23 17:47:02 niejaki kogutek napisał:
    > samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car.
    > Podobny byl z przodu do tej ciezaroweczki

    takie podobne ciężaróweczki widzę na mieście (elektryczne)
    ztcp to sa włoskie marki piaggio
    i uzywane przez służby utrzymania zieleni
    muszę przydybać jedną i zobaczyć jaką ma rejestrację
    ale to na wiosnę dopiero :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 75. Data: 2010-12-23 18:22:09
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-12-23 15:12:53 niejaki Jakub Witkowski napisał:

    > żeby nie ukradli!

    eee - tu nie kradną ;)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 76. Data: 2010-12-23 19:36:47
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > od
    > starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja
    > bym
    > zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by
    > uzywac
    > skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje
    > tylko
    > redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do
    > zrobienia
    > za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje.

    No i np. z tym sprzęgłem i skrzynią powstaje problem - bo sprzęgło ze
    skrzynią i oprzyrządowaniem waży 30-35kg i może się okazać, że jak to
    zostanie w aucie, to nie można już wozić pasażera, bo np. kierowca waży
    80kg, więc zostanie 35kg masy użytecznej :]

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 77. Data: 2010-12-23 21:52:19
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > zostanie w aucie, to nie można już wozić pasażera, bo np. kierowca waży

    > 80kg, więc zostanie 35kg masy użytecznej :]

    sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac.

  • 78. Data: 2010-12-23 22:10:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-23 04:18, kogutek pisze:

    > Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies
    > upchnac akumulatory.

    Wszystko zależy czy wystarczy zrobione byle jak, czy żeby miało ręce i nogi.

    Tu nie chodzi o to będzie cienki czy nie cienki.
    Robiąc takie rzeczy pewnie zdąży docenić wszystkich tych którzy w
    biurach projektowych robią prototypy i dopracowują je. Bo to będzie ta
    sama robota.

    Tak z pominiętych szczegółów:

    Przy zmianie masy i jej rozkładu przód/tył przydałoby się zrobić
    zawieszenie i układ rozdziału siły hamowania tak żeby było dobrze.

    Do tego trzeba rozwiązać kwestie sterowania mocą, ładowania i
    rozładowywania tych akumulatorów tak żeby nie skrócić im życia, a z
    drugiej strony żeby to się żwawo poruszało.

    Trzeba rozwiązać zasilanie 12V reszty samochodu, zrobić wspomaganie
    hamulców, ogrzewanie, sterowanie. I to tak żeby było bezawaryjne, nie
    wibrowało np. przy 47km/h itp. itd.

    Oczywiście sprawa fajna żeby się tym wszystkim bawić.
    Natomiast moim zdaniem nie uda się tak, że siądzie, pomyśli, wymyśli,
    zrobi i przejedzie 200.000km tylko podpinając to do ściany na ładowanie.

    Tych pierdół trochę będzie.
    Każda z osobna pewnie ani specjalnie droga, ani skomplikowana. Ale
    przebijając się przez to wszystko samemu nie ma szans na to żeby projekt
    jeszcze na siebie zarabiał.

    A olewając problemy, to się nie będzie nadawało do użycia tylko będzie
    wózkiem widłowym z nadwoziem z CC :)

    Nawet w zwykłym tuningu samochodu (no może poza jakimś prostym
    chip-tuningiem) każdy wie, że najtańszy sposób na poprawianie samochodu,
    to sprzedać ten co się ma i kupić sobie lepszy seryjny.

    I jak ktoś chce robić elektryka dla własnej zabawy i wiedzy to
    oczywiście można się tym bawić.
    Ale jak się chce oszczędzać nim pieniądze, to IMO jedyna szansa na to -
    kupić seryjny samochód elektryczny i tym jeździć.
    Wtedy można przewidzieć ile to będzie kosztowało i mieć względną pewność
    że to będzie w miarę dobrze działać.

> [...]
    > zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by uzywac

    Ale to jest dużo niepotrzebnych kilogramów.
    W to miejsce lepiej zastosować elektryczny soft-start.
    I tak będzie tam musiał być jakiś układ regulacyjny zasilanie, więc
    ograniczenie prądu przy starcie to już elektryka. W dzisiejszych czasach
    w zasadzie oprogramowanie.
    W seryjnych elektrykach sobie radzą bez skrzyni, więc się da.

    A zamiast dyferencjału raczej pomyślałbym o dwóch mniejszych silnikach.
    Elektryczne dobrze się skalują. W ramach bajeru można nawet pomyśleć o
    czterech silnikach :)

  • 79. Data: 2010-12-25 17:20:32
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 23.12.2010 16:44, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Grosz do grosza i się nazbiera, 5 tysi na silnik, 5 na baterie, 2 na
    > kontroler, 2 na prostownik, 3 na inne pierdółki, reszta to jak

    Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z?

    Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 80. Data: 2010-12-25 18:35:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:
    > sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac.

    Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo.
    Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a
    skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl