  • Data: 2010-12-23 17:47:02
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wózki widłowe mają kwasowe akumulatory

    > Niestety nie osiągają oczekiwanych prędkości

    > Melex z budą ile kosztuje?

    Nie mam pojecia jaki ma zwiazek z tym co napisalem twoj tekst. Ale niech Ci
    bedzie. Wozki widlowe zasialane z akumulatorow to margines tego typu transportu.
    Uzywa sie ich jedynie w halach zamknietych. Cala reszta jest zasilana ropa,
    benzyna i gazem. Czy nie osiagaja takie wozki oczekiwanej predkosci? Oczywiscie
    ze uzyskuja. Z tym ze jest to predkosc oczekiwana od wozko a nie od samochodow
    wyscigowych. Nasuwa sie pytanie. Dlaczego wiekszosc jezdzi na paliwie a nie na
    pradzie, skoro prad taki tani? Bo moze pomimo prostoty budowy silnika
    elektrycznego naped spalinoy wychodzi taniej. A co ma Melex z buda i jego cena
    do tematu nie mam pojecie. Nie wiem co artysta mial na mysli to piszac. A jesli
    juz jestesmy przy Meleksie. Z trzydziesci lat temu byla informacja w Mlodym
    Techniku o elektrycznym samochodzie jaki mial byc tam produkowany. Z tego co
    pamietam zrobili kilka sztuk i sprzedali do USA. To nie byl wozek golfowy ani
    zadna drezyna. To byl albo mial byc dwu osobowy pelnosprawny samochodzik
    wielkosci Smarta. Opis jaki pamietam byl najprawdopodobniej zrobiny na podstawie
    dokumentacji konstrukcyjnej. Byl za szczegolowy jak na reklpwe srutu tutu.
    Zreszta w tamtych czasach jedyne reklamy jakie byly dotyczyly PZPR a nie
    samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car.
    Podobny byl z przodu do tej ciezaroweczki
    http://www.drivesolar.org/images/melex_860_cph.png . Ponoc ciezaroweczka ma
    zasieg 120 kilometrow, Ladownosc 250 kilo. I teraz ciekawostka. Z bateriami wazy
    niecala tone i ma silnik o mocy niecalych 4kw. Rozpedza sie bez ladunku do
    32km/h I z tego co wiem ograniczenie jest sztuczne i wynika z pzrelozenia. Ma to
    zwiazek z przepisami ze niby nie moze jezdzic wiecej niz 25km/h.